Format: 13x20 cm

Pret: 13.50 LEI

• Sfântul inimii mele este cea mai frumoasă și mai înmiresmată floare adusă în dar, cu dragoste, în cinstea pomenirii luminoase a Sfântului Nectarie din Eghina.
      O lucrare de cercetare impresionantă, de o înaltă valoare duhovnicească și intelectuală! Prin har, îl mângâie pe omul modern debusolat și îi încălzește inima.
      Ea ne îndrumă să ne rugăm mai des Sfântului Făcător de Minuni din Eghina, căci în rugăciune și cel mai nevrednic dintre oameni simte ocrotirea sa cerească plină de milostivire.
      (Maica Valentina Drumeva, stareța mănăstirii Intrarea Maicii Domnului în Biserică, Kalofer, Bulgaria)

Lucrarea Sfântul inimii mele este cea mai recentă ediție despre viața Sfântului Nectarie de Eghina, care prezintă detaliat viața celui mai mare sfânt făcător de minuni al secolului XX. Scrisă de jurnalistul și scriitorul bulgar Anghel Boncev, a devenit cea mai populară carte din Bulgaria despre Sfântul Nectarie, foarte apreciată de către teologi și cititori. Nu este o coincidență faptul că titlul cărții este Sfântul inimii mele. Există o legătură puternică a autorului cu Sfântul Nectarie, datorită unei minuni trăită personal, o vindecare a unei alergii alimentare severe pe care a avut-o până în 2014. Cartea conține viața sfântului, minuni, acatistul, canonul de rugăciune și rugăciuni pentru orice trebuință către Sfântul Nectarie, ilustrate cu multe fotografii.Pe parcursul a șase ani, autorul a vizitat toate locurile în care a locuit Sfântul Nectarie din Eghina - din Siria, unde s-a născut, până în insula Eghina, unde se odihnesc moaștele sale, Egipt, Atena, Photiotis, insula Chios, Sfântul Munte și altele.
      Veți descoperi peste 180 de fotografii care ilustrează viața și minunile Sfântului Nectarie.Veți găsi mărturii despre minunile sfântului din întreaga lume - Grecia, România, Bulgaria, Serbia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Germania, Africa de Sud, SUA. Pentru prima dată sunt stânse într-o carte și chipurile unor oameni care au trăit minuni prin rugăciunile Sfântului Nectarie.
      Sfântul inimii mele conține minuni inedite din România.
      Binecuvântarea pentru scrierea acestei cărți a fost dată de Patriarhul Teodor al II-lea al Alexandriei.
       "După ce au citit cartea Sfântul inimii mele, oamenii mărturisesc că Sfântul Nectarie a devenit, de asemenea, un sfânt al inimii lor. " ( Anghel Boncev, autor)

• Adevărată istorie duhovnicească a monahismului siro-oriental din ţinuturile aflate la răsărit de Tigru şi acoperind un răstimp de peste trei sute de ani, Cartea Stareţilor se constituie într-un adevărat pateric siriac. Condeiul lui Mar Toma înfăţişează cu artă scriitoricească şi acrivie istorică vieţile a numeroşi cuvioşi şi taumaturgi sirieni din secolele VI-IX. Toţi aceştia, adevărate pilde de dragoste, desmerenie, de curăţie, de înţelepciune, de bărbăţie şi de subţirime duhovnicească, sunt „razele de lumină care au luminat toate marginile Răsăritului“ şi, prin scrierile lui Mar Toma, întreaga Biserică. „Lumina învăţăturii lor, scoasă de sub obrocul uitării şi pusă – prin această traducere inedită în limba română – în sfeşnic“, luminează astfel cu putere în întreaga lume.Înălţimea virtuţilor şi mulţimea minunilor atrag şi captivează cititorul, adâncindu-l în acea atmosferă inconfundabilă de pateric, care încălzeşte inima şi aprinde râvna spre viaţa întru Hristos. Scrierea este însoţită de un amplu studiu introductiv, care oferă reperele necesare unei bune orientări în hagiografia siriacă, precum şi în istoria Mănăstirii Beth Abe, vatra duhovnicească asupra căreia s-a focalizat atenţia lui Toma, episcop de Marga şi monah al acestei mănăstiri. Însoţită de indici (biblic, toponimic, onomastic şi tematic), cartea va fi totodată şi un indispensabil instrument de studiu pentru cercetătorii istoriei Bisericii şi ai monahismului.

• Lucrarea de față este, în primul rând, rodul împărtășirii unei experiențe personale în ceea ce privește viața creștină în ansamblul ei, dar și în punctele ei specifice, fundamentale: rugăciunea, pocăința, ascultarea, nevoința și tot ceea ce ține de sfințenia vieții. Starețul Iosif Vatopedinul, ucenic al Sfântului Iosif Isihastul, marele Părinte contemporan cu viețuire neptic-filocalică, ne face părtași la o cultură duhovnicească specific athonită, o cultură isihastă actuală ce oferă răspunsuri pentru omul contemporan.Modul prezenței harului la începători este bucuria duhovnicească sau lacrimile liniștite și aducătoare de bucurie, sau o frică liniștită care izvorăște din amintirea păcatelor pentru sporirea plânsului și tânguirii. Progresiv, harul devine simțirea iubirii lui Hristos, încât dispare cu desăvârșire înălțarea minții și se înfierbântă inima în dragostea lui Dumnezeu într-atât, încât socotește că nu va putea suporta mai mult. Alteori, iarăși, se gândește și vrea să rămână pentru totdeauna în starea în care se găsește și să nu caute să vadă sau să audă nimic altceva. Toate acestea și multe alte felurite chipuri ale percepției și mângâierii harului sunt introductive pentru cei care se străduiesc să spună și să țină rugăciunea minții, atât cât depinde de ei și cât le stă în putere. Până în acest punct, care este atât de simplu, socotesc că fiecare suflet care a fost botezat și petrece în mod ortodox poate să pună în aplicare și se află în această bucurie duhovnicească, având, în același timp, și dumnezeiescul acoperământ, și ajutor în toate faptele și lucrările lui.Gheronda Iosif Vatopedinul