Micul Ceaslov - Agapis (brosat)

Format: 10.5x16.5 cm
ISBN: 978-606-529-233-8
Status: momentan indisponibil

Micul Ceaslov - Agapis (brosat)

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Cartea Ortodoxa
Numar de pagini: 276

Cuprins:

Rugăciunile dimineţii
Rugăciunile de seară
Miezonoptica pentru toate zilele
Miezonoptica pentru sâmbete
Miezonoptica pentru duminici
Utrenia
Ceasul întâi
Ceasul al treilea
Ceasul al şaselea
Obedniţa
Ceasul al nouălea
Vecernia
Pavecerniţa
Cei doisprezece psalmi aleşi
Ceasurile Paştilor
Canon de pocainţă către Domnul Nostru Iisus Hristos
Canon de pocăinţă către Domnul Nostru Iisus Hristo pentru pruncii avortaţi
Canonul de rugăciune către Maica Domnului mai-nainte de ceasul morţii
Canon de rugăciune către îngerul păzitor al vieţii omului
Canon de rugăciune către puterile cereşti şi către toţi sfinţii
Paraclisul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu
Al doilea paraclis al Preasfintei Născătoare de Dumnezeu
Cinstitul paraclis al Presfintei născătoarei de Dumnezeu
Pomelnic
Paraclisul Sfântului Nicolae
Paraclisul Sfântului Sfinţit Mucenic Modest
Paraclisul Sfântului Nectarie taumaturgul
Paraclisul Sfântului Mare Mucenic Efrem cel Nou
Paraclisul Sfântului Luca al Crimeei
Paraclisul Sfântului Ioan Rusul
Paraclisul Sfinților Mucenici Rafail, Irina și Nicolae
Rugăciuni pentru Spovedanie
Rânduiala Sfintei Împărtășiri
Învățătura pe scurt
Învățătură

Pret: 10.00 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • În acelaşi decor feeric, al Insulei Prinţului Eward (insula mult-iubită, a propriei sale copilării!), Doamna Lucy Maud Montgomery ne poartă în universul altor suflete luminoase, naive şi înduioşătoare, de copii, verii King şi prietenii acestora. Între ei, se distinge, ca personaj principal, Sara Stanley, supranumită Povestitoarea. Iată ce spun celelalte personaje despre ea, de-a lungul romanului:

      „Niciodată nu mai auziserăm o astfel de voce. Şi niciodată, în toţi anii care au urmat, n-aveam să mai aud o voce ca a ei. Nu sunt în stare să o descriu. Aş putea spune că era limpede, dulce şi emoţionantă, că ajungea până departe şi că te făcea să te gândeşti la un clopoţel. Toate astea erau adevărate, fără să vă poată da, totuşi, o idee clară despre calitatea deosebită a vocii Povestitoarei. Dacă vocile ar avea culori, a ei ar fi fost un curcubeu. Dădea viaţă cuvintelor. Vorbele ei nu se limitau la a verbaliza un concept; ele respirau.“
      „Geniul este, mereu, de neexplicat. Dacă l-am putea explica, n-ar mai fi geniu. Şi verişoara noastră, Sara Stanley, avea geniu!“
      „Pe cinstea mea, verişoara noastră era destinată să cunoască monarhi şi să facă parte dintre fericiţii muritori apreciaţi şi onoraţi de către ei. Dar, în seara aceea, când stăteam aşezaţi, acolo, în iarba din bătrâna livadă, nu ştiam asta. Ni se părea, deja, extraordinar simplul fapt că ea se aştepta să aibă norocul să vadă un rege.“
      „Avea o voce care ar fi umplut de farmec până şi tabla înmulţirii.“
      Cu bucuria de a vă putea dărui încă o perlă din sipetul de comori al creaţiei Doamnei Montgomery, vă urăm, din toată inima, lectură plăcută, şi suntem siguri că, datorită talentului şi sensibilităţii scriitoarei, veţi reuşi să auziţi, lecturând, vocea de curcubeu a Povestitoarei!

    • Atat in scrierile Sfantului Siluan, cat si in cele ale Parintelui Sofronie teologia principiului ipostatic este infatisata in mod catafatic, desi continutul ei este necuprins si negrait.  La amandoi predomina acelasi element pozitiv, caci amandoi vorbesc despre un Dumnezeu cunoscut si iubit, ale Carui lumina si prezenta se salasluiesc in inima omului in chip simtit.  Dumnezeu il umple pe om cu harul Duhului Sfant intr-un mod personal si unic.  Fiecare om este o persoana, un purtator al principiului ipostatic, pentru ca este zidit dupa chipul si asemanarea Ipostasului Fiului si Cuvantului lui Dumnezeu.  Omul si-a primit principiul ipostatic prin porunca plasmuitoare a lui Dumnezeu.  Fiind zidit dupa chipul si asemanarea Facatorului sau, el vine in lume purtand in sine un principiu care, precum in Fiinta dumnezeiasca, la fel si in fiinta omeneasca, nu este nicidecum un principiu limitativ, ci unul care poate sa se dezvolte si sa se desavarseasca, pana ce se umple de plinatatea fiintei divino-umane.  Numai Dumnezeu poseda principiul originar al Fiintei, iar centrul Fiintei Sale, principiul Ei cel mai launtric, este Persoana-Ipostasul, care reprezinta temelia a tot ce fiinteaza.  La randul sau, omul, fiind chipul lui Dumnezeu, se naste in aceasta viata potential ca persoana-ipostas.  Inlauntrul sau sunt tainuite adancuri: el are puterea de a impreuna-lucra cu Ziditorul sau pentru a asimila si vesnic a purta in sine viata cea nefacuta a Dumnezeirii.  Principiul ipostatic se dezvolta si se desavarseste in om prin lupta de a reinnoi inlauntrul sau chipul dumnezeiesc si de a redobandi starea fireasca a liberei sale determinari de sine.  Acest principiu constituie un dar cu care Dumnezeu inzestreaza faptura zidita si intelegatoare, invrednicindu-l pe om sa devina cu adevarat stapan pe propria-i fire.  Principiul ipostatic devine lucrator si se reinnoieste in om atunci cand acesta primeste cercetarea luminii nezidite, care purcede de la Dumnezeul personal si Cel fara de inceput.

      Arhimandrit Zaharia Zaharou

watch series