Suferinta si natura vindecarii

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-136-534-3
Status: in stoc

Suferinta si natura vindecarii

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 416

Suferinta si natura vindecarii exploreaza relatia fundamentala ­dintre Intruparea Cuvantului lui Dumnezeu in Persoana lui Iisus Hristos si ­natura vindecarii din perspectiva Traditiei crestine.  Aceasta intelegere si invatatura teologice cu privire la pacat, suferinta si moarte au avut un impact extraordinar asupra semnificatiei si modului ingrijirii bolnavilor.  Odata cu secularizarea crescanda, perspectiva unica asupra sanatatii si ingrijirii ei dezvoltata de Traditia crestina s-a pierdut intr-o mare masura.  Buna parte din arsenalul metodelor medicale moderne este de mare folos si poate fi recunoscuta ca binecuvantata si in acord cu invatatura si practica traditionala crestina; o alta parte semnificativa nu este, si atunci este interesul si datoria noastra sa ne informam cu privire la ceea ce, prin tratarea trupului, poate aduce atingere mantuirii sufletului.

Pret: 35.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Prin tâlcuirea Apocalipsei verset cu verset, părintele Athanasie reu­șește să‑și țină cititorii cu sufletul la gură printr‑o adresare directă, oferindu‑le toate cunoștințele necesare înțelegerii acestei cărți profetice a Noului Testament. Explicarea Apocalipsei se află totdeauna în relație cu scrierile Sfinților Părinți, dar și cu științele, cultura și cu tot ce implică existența omului în prezent. Discursul autorului este original și prin capacitatea de a asimila Scriptura în întregul ei, cultura și științele profane, fără să obosească cititorul cu vreun fel de tratat academic.
      De asemenea, părintele Athanasie știe să elimine din start orice curiozitate bolnăvicioasă și primejdioasă toto­dată în abor­darea Apocalipsei:
      „Analizând cartea Apocalipsei, să nu vă așteptați să vi se înfățișeze diferite elemente apocaliptice, adică ce se va întâmpla în viitor. Cartea Apocalipsei nu este doar o carte profetică, ci și una încurajatoare și, în același timp, teologică. Cartea Apocalipsei are multe laturi, din acest motiv luați seama la câte elemente ne raportăm, alinătoare, ajutătoare și susținătoare ale vieții noastre duhovnicești. Spun aceasta întrucât poate că vor exista frați curioși să afle ce vom spune mai jos, dacă va începe al Treilea Război Mondial, când se va întâmpla... Această curiozitate este una bolnăvicioasă!
      Cartea Apocalipsei îl sprijină pe om, îl ajută, îl călăuzește, îi arată evenimentele în hotarele istoriei, dar înainte de orice îl întărește duhovnicește. Din această perspectivă analizăm noi cartea Apocalipsei, și voi ruga dragostea voastră ca în felul acesta să o primiți și voi.” 

    • „Titlul cărții este "Psihoterapia ortodoxă" deoarece lucrarea de față prezintă învățătura Sfinților Părinți despre tămăduirea sufletului. Știu că termenul de psihoterapie este unul întrucâtva modern, fiind întrebuințat de mulți psihologi, psihoterapeuți și psihiatri pentru a exprima metoda pe care o aplică în tratarea nevroticilor. Întrucât, însă, mulți psihiatri nu cunosc învățătura Bisericii sau nu vor să o folosească, iar antropologia lor este cu totul diferită de antropologia și soteriologia Sfinților Părinți, deși am întrebuințat termenul psihoterapie, nu am expus și teoriile lor. Aș fi putut cu ușurință menționa și părerile pe care aceștia le împărtășesc cu privire la anumite teme, dintre care unele sunt în acord cu învățătura Sfinților Părinți, iar altele, cu totul contrare, urmând ca apoi să notez observațiile de rigoare, însă nu am voit acest lucru. Socotesc că este mai bine ca învățătura Bisericii să se facă auzită prin glasul Sfinților Părinți, fără amestecare. De aceea, am adăugat termenului psihoterapie epitetul ortodoxă, adică "Psihoterapia ortodoxă", pentru care o altă formulare posibilă ar fi "Calea tămăduirii ortodoxe".”

      „Se vorbește mult astăzi despre problemele psihologice. După mine, așa‑numitele probleme psihologice sunt, îndeosebi, probleme legate de gânduri, de întunecarea minții‑nous și de necurăția inimii. Inima necurată, așa cum este descrisă de Sfinții Părinți, mintea întunecată, cufundată într‑un întuneric greu, și gândurile întinate sunt cele care dau naștere tuturor așa‑numitelor probleme psihologice. Când omul se tămăduiește lăuntric, când descoperă locul inimii, își curățește puterea noetică a sufletului și o slobozește din robie pe cea rațională, nu are probleme psihologice sau, cel puțin, dacă ele există, sunt abordate corect. Trăiește fericita și neclătinata pace a lui Hristos. Spunem acestea, desigur, păstrând rezervele legate de bolile somatice ale sistemului nervos, datorate oboselii, epuizării, slăbirii și uzurii trupului.”

      † Ierotheos, Mitropolit de Nafpaktos și Aghios Vlasios

watch series