Sfarsit crestinesc vietii noastre

Format: 15x21 cm
ISBN: 978-606-8141-68-8
Status: momentan indisponibil

Sfarsit crestinesc vietii noastre

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Basilica
Numar de pagini: 364

"Din perspectivă creştină ortodoxă, moartea nu este un rău absolut, care trebuie amânat cu orice preţ, nici viaţa biologică nu este un bine absolut, care trebuie prelungit cu orice preţ. Moartea spirituală este răul absolut de care trebuie să ne ferim, şi viaţa spirituală este binele absolut care trebuie dobândit. Să amintim aici minunata zicere a Sfântului Ioan Gură de Aur:<< Nu e rău să mori; rău e să mori rău >>. [...] Pentru creştin, sfârşitul vieţii este un moment crucial. Starea spirituală în care îl află moartea e hotărâtoare pentru viaţa sa în veşnicie. Răgazul dinaintea morţii e timp de pocăinţă, de împăcare cu Dumnezeu şi cu semenii, de curăţire a minţii şi a inimii, timp de rugăciune fierbinte şi alipire puternică de Dumnezeu." 

Jean-Claude Larchet 

Pret: 31.50 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Personalitatea poetului Mihai Eminescu (1850-1889) a fost evocată, de-a lungul timpului, în nenumărate lucrări și studii de specialitate, apărute atât în țară cât și în mediul
      academic internațional. Însă la începutul eminescologiei se află o lucrare a cărei valoare a rămas pentru multă vreme nerecunoscută: teza de doctorat a viitorului patriarh
      al României, la acea vreme un tânăr de doar 27 de ani, Elie Miron Cristea (1868-1939), intitulată Eminescu, viața și opera. Studiu asupra unor creații mai noi în literatura română.
      Lucrarea celui dintâi patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, rezultatul a patru ani de cercetări ca bursier al Mitropoliei Ardealului (1891-1895), a fost susținută în
      limba maghiară, în urma absolvirii cursurilor de filosofie și filologie modernă din cadrul Facultății de Litere și Filosofie a Universității Regale din Budapesta, în luna mai
      a anului 1895, fiind publicată, un an mai târziu, la Editura Aurora a lui Todoran Endre din Gherla. Valoarea acestei prime monografii privitoare la viața și opera celui mai mare poet al literaturii române a
      fost sesizată pentru prima oară la anul 1966, de către cercetătoarea Elena Stan. Ea a fost recuperată pentru cititorii de limbă română la anul 1984, prin strădania vrednicului de
      pomenire mitropolit Antonie Plămădeală al Ardealului, care a tradus-o și publicat-o în cadrul volumului Pagini dintr-o arhivă inedită, apărut la Editura Minerva.
      Ulterior, această operă a mai cunoscut trei ediții (1997 – îngrijită de Maria Roșca; 2000 – sub coordonarea profesorului Ilie Șandru, în traducerea lui Illes Iosif;
      2010 – cu sprijinul profesorului Ioan Olimpiu Luca), astfel că prezenta ediție constituie cea de-a patra reeditare în limba română a lucrării vrednicului de pomenire patriarh
      Elie Miron Cristea și cea dintâi apărută în cadrul Editurilor Patriarhiei Române, cu ocazia Anului omagial al satului românesc (al preoților, învățătorilor și primarilor gospodari) și
      a Anului comemorativ al Patriarhilor Nicodim Munteanu și Iustin Moisescu și al traducătorilor de cărți bisericești.
      Monografia Eminescu, viața și opera. Studiu asupra unor creații mai noi în literatura română cuprinde două părți principale, cea dintâi referindu-se la viața poetului, marcând
      cu acribie și moderație parcursul acestuia, de la anii copilăriei petrecute la Ipotești la cei de studiu și activitate literară și sesizând corect nedreptățile cărora le-a căzut victimă
      „luceafărul poeziei românești” – expresie folosită pentru prima oară de către patriarhul Miron Cristea și consacrată ulterior în critica literară. Un alt merit al acestei prezentări
      biografice îl constituie susținerea argumentelor privitoare la caracterul lui Eminescu cu citate din versurile poetului. Lacunele ce au fost constatate ulterior au fost cauzate de
      vasta anecdotică ce circula în vreme, cât și de puținătatea surselor ce i-au fost disponibile – după cum el însuși mărturisea – tânărului doctorand, Miron Cristea susținând necesitatea
      realizării unei ediții critice a scriitorului. Cu toate acestea, lipsurile nu sunt majore, fapt datorat în principal raportării autorului exclusiv la sursele cele mai sigure.
      Cea de-a doua parte a lucrării este dedicată operei poetului moldovean, constituind cea dintâi abordare completă a acesteia, desigur în limitele îngăduite de
      publicațiile apărute până la acea dată (cele șase ediții ale lui Titu Maiorescu), dat fiind că totalitatea manuscriselor inedite ale lui Mihai Eminescu au fost donate Academiei
      Române abia în anul 1902. Viziunea de ansamblu a operei eminesciene, în special partea poetică, dar și proza și publicistica, este realizată cu simț critic și moderație,
      fiind subliniate principalele surse de inspirație și orizonturile tematice predilecte. De asemenea, patriarhul Miron Cristea încadrează corect – cel dintâi – opera poetului în
      cadrul curentului literar al romantismului european, subliniind patriotismul și dragostea față de limbă ce răzbate
      din scrierile sale, cât și talentul său satiric ieșit din comun.
      Lucrarea se încheie printr-o serie de concluzii valoroase, valabile până astăzi, ce urmează într-o bună măsură liniile directoare trasate de către Titu Maiorescu, fondatorul
      eminescologiei, în privința interpretării operei marelui poet național. Totodată, sunt prezentate mai multe clarificări relative la curentul antieminescian, ce începuse deja să
      se manifeste în epocă, avându-l drept întemeietor pe canonicul romano-catolic Alexandru Grama, originar din Banat.
      Între meritele acestei biografii se numără faptul că este cea dintâi lucrare academică dedicată personalității și operei lui Mihai Eminescu, fiind publicată la doar șapte
      ani de la trecerea la cele veșnice a poetului. De asemenea, ca operă a unui ardelean care trăia în afara granițelor de atunci ale României, susținută în fața elitelor academice
      din Budapesta, monografia patriarhului Miron Cristea reprezintă o dovadă de netăgăduit a patriotismului viitorului ierarh, care a făcut pentru prima oară cunoscută personalitatea
      celui mai important reprezentant al literaturii române mediilor europene.
      În concluzie, pe lângă faptul că reprezintă o lucrare de pionierat în domeniul eminescologiei, monografia Eminescu, viața și opera. Studiu asupra unor creații mai noi
      în literatura română prezintă sentințe valabile până astăzi și constituie o providențială legătură între patriotismul și dragostea față de limba română a două personalități de
      seamă ale culturii române: poetul național Mihai Eminescu și primul patriarh al României, Miron Cristea.
      citește mai putin ...

Carti scrise de acelasi autor

    • Într-o lume în care apasarea duhului nelinistit al acestui veac sporeste fara încetare numarul celor mutilati sufleteste, singura "chirurgie reparatorie" cu sanse de reusita se practica doar în spitalul lui Hristos. Cufunda-te în cartea lui Jean-Claude Larchet: vei întâlni acolo minunea medicinii fara de arginti...

      Cuprins:
      Prefată
      Introducere
      Partea I: Premise antropologice. Sănătatea primordială si originea bolilor
      1 Sănătatea primordială a omului
      2 Cauza cea dintâi a bolilor. Păcatul strămosesc
      3 Patologia omului căzut
      1. Patologia cunoasterii
      a) Pervertirea si decăderea cunoasterii si a organelor sale
      b) Răul ca irealitate. Nasterea unei cunoasteri fantasmatice. Perceperea delirantă a realitătii, la omul căzut
      2. Patologia dorintei si a plăcerii
      a) Devierea dorintei si pervertirea plăcerii
      b) Iconomia dorintei
      c) Patologia dorintei si a plăcerii, la omul căzut
      3. Patologia agresivitătii
      4. Patologia libertătii
      5. Patologia memoriei
      6. Patologia imaginatiei
      7. Patologia simturilor si a functiunilor trupesti
      Partea a II-a: Descrierea, manifestările si felul în care se produc bolile spirituale. Patimile
      1 Patimile, boli spirituale
      2 Pilautia
      3 Gastrimarghia
      4 Desfrânarea
      5 Arghirofaha si pleonexia
      6 Tristetea
      7 Akedia
      8 Mama
      9 Frica
      10 Chenodoxia
      11 Mândria
      12 Transmiterea bolilor spirituale în umanitatea decăzută
      Partea a III-a: Conditiile generale ale tămăduirii
      1 Hristos - Tămăduitorul
      2 Tămăduirea prin Sfintele Taine
      1. Introducere
      2. Botezul
      3. Mirungerea
      4. Mărturisirea (Pocăinta)
      5. Euharistia
      6. Maslul
      3 Conditiile subiective ale tămăduirii si sanătatea în Hristos
      1. Vointa de a fi vindecat
      2. Leacul credintei
      3. Leacul pocăintei
      4. Leacul rugăciunii
      a) Rolul rugăciunii si efectele ei tâmăduitoare
      b) Metoda de rugăciune isihastă
      5. Leacul poruncilor
      6. Leacul nădejdii
      4 Procesul tămăduirii: convertirea lăuntrică
      Partea a IV-a: Infăptuirea tămăduirii
      1 Dubla miscare a convertirii interioare. Practica
      2 Infăptuirea virtutilor generice, început al tămăduirii puterilor sufletesti fundamentale
      1. Introducere
      2. Cumpătarea (înfrânarea)
      3. Bărbătia
      4. Luarea-aminte
      3 Rolul terapeutic al părintelui duhovnicesc
      4 Arătarea gândurilor
      5 Lupta împotriva gândurilor
      1. Lupta lăuntrică
      2. Dubla origine a gândurilor
      3. Mecanismul ispitirii 4. Strategia duhovnicească. Veghea si luarea-aminte
      5. Alungarea gândurilor rele
      6. Rolul rugăciunii si al răbdării
      7. Efectele tămăduitoare
      6 Nevointa trupească. Rostul ei ajutător în tămăduirea sufletului
      Partea a V-a: Tămăduirea patimilor si dobândirea virtutilor
      1 Tămăduirea gastrimarghiei. înfrânarea
      2 Tămăduirea desfrânării. Abstinentă si castitate
      1. Castitatea monahală
      2. Castitatea conjugală
      3 Tămăduirea filarghiriei si a pleonexiei. Neagonisirea si milostenia
      1. Sărăcia de bunăvoie (neagonisirea)
      2. Milostenia
      4 Tămăduirea tristetii. Lacrimile, străpungerea inimii si bucuria
      5 Tămăduirea akediei
      6 Tămăduirea mâniei. Blândetea si răbdarea
      7 Tămăduirea fricii. Frica de Dumnezeu
      8 Tămăduirea slavei desarte si a mândriei. Smerenia
      1. Tămăduirea slavei desarte
      2. Tămăduirea mândriei
      3. Smerenia
      Partea a VI-a: Redobândirea sănătătii
      1 Nepătimirea
      2 Iubirea
      1. Iubirea duhovnicească de sine
      2. Iubirea de aproapele
      3. Iubirea de Dumnezeu
      3 Cunoasterea
      1. Introducere
      2. Contemplarea naturală
      3. Cunoasterea/vederea lui Dumnezeu
      4. Legătura dintre cunoasterea/vederea lui Dumnezeu si praxis
      5. Rolul rugăciunii curate
      6. Cunoasterea lui Dumnezeu si sănătatea sufletească
      Concluzii

watch series