Raspunsurile unui batran la intrebarile ucenicului

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-550-455-4
Status: in stoc

Raspunsurile unui batran la intrebarile ucenicului

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 88

Ce este iubirea de sine, cum apare ea în om și cum se poate distruge?

Bătrânul: Iubirea de sine sporește în noi din cauza lipsei cunoașterii de sine, ea este respectul exagerat de sine și crește în suflet din pricina neatenției noastre față de sine și a atenției față de laudele măgulitoare ale oamenilor; rădăcina ei este mândria, inerentă naturii noastre vătămate. Iubirea de sine se poate distruge prin aducerea aminte de moarte, prin cercetarea cu atenție a propriilor tale fapte, dar cel mai mult prin cugetarea la Înfricoșata Judecată a lui Dumnezeu.

Pret: 4.05 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • „Adolescentul este în pericol să uite elementele esenţiale ale vieţii, fapt ce duce la mutilarea spirituală. Întrucât societatea contemporană şi-a făcut dumnezeu din ban şi din tot felul de desfătări, luptă
      cu consecvenţă şi insistenţă pentru punerea sub tăcere a întrebărilor existenţiale ale oamenilor, fiindcă acestea constituie o frână în realizarea scopurilor ei. Tinerii care iau în serios lucrurile importante din
      viaţă constituie o disonanţă în cercul uriaş al consumismului. Cercul consumismului nu poate lucra cu tineri care iau viaţa în serios, fiindcă imediat asta ar duce la o oarecare simplitate în alegeri. Şi ştim cu toţii
      că simplitatea este singurul drum, dacă vrem, de exemplu, ca mediul înconjurător să fie salvat. De aceea şi spunem că societatea a înnebunit şi trăieşte în contradicţii, fiindcă pe de o parte se face că luptă
      pentru mediul înconjurător, iar pe de altă parte promovează consumul. Fetişismul consumului trebuie obligatoriu să crească încontinuu.
      Capul de lance este televizorul care, în ceea ce priveşte conţinutul programelor lui, se comportă ca şi când n-ar exista copii şi adolescenţi. Dar îşi aminteşte de ei în reclame, unde caută să-i ademenească.
      Foloseşte o caracteristică creativă prin excelenţă pentru tineret – imaginaţia –, pervertind-o într-o imaginaţie consumistă. Prin reclamă se obţine distrugerea înţelesului, astfel încât să se creeze un tineret fără istorie, fără coordonatele timp şi spaţiu, care doar să consume.

watch series