Comori duhovnicesti din Sfantul Munte Athos

Format: 13x20 cm
ISBN: 973-7952-53-7
Status: in stoc

Comori duhovnicesti din Sfantul Munte Athos

1 recenzii (nota 5.0)

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 444

Aceste scrieri sunt rezultatul mai multor ani de nevointe in practicarea a ceea ce Sfintii Parinti au lasat drept mostenire duhovniceasca monahilor si nu numai. 
"Cuvintele Avvei Efrem deshid inima spre rugaciune pentru ca ele purced din rugaciune. "
 
CUPRINS 
Prolog la editia în limba engleză 

Capitolul I 
Despre mântuire si rai 

Capitolul II 
Despre necazuri, suferinte si osteneli 
Despre boală 

Capitolul III 
Despre păcat, pocâintă, întristare duhovnicească si lacrimi 
Despre spovedanie si povătuire duhovnicească 

Capitolul IV 
Despre monahism, feciorie si curătie 
Despre lume si familie 

Capitolul V 
Despre ascultare, neascultare si tăierea voii 
Omilii despre ascultare 
Ascultarea monahală 
Ascultarea patristică 
Omilie despre constiintă si ascultare 
Exemple cu privire la ascultare 
Despre respectul si dragostea fată de Bătrâni 

Capitolul VI 
Despre aducerea aminte de moarte, iad si Judecata de apoi 

Capitolul VII 
Despre patimi 
Despre războiul trupesc 
Despre mânie 
Despre războiul cu demonii 
Despre lupta duhovnicească 


Capitolul VIII 
Despre lasitate si nepasare 
Despre tărie, curaj si lepădare de sine 

Capitolul IX 
Despre osândire 
Despre tăcere, grăirea în desert si îndrăzneală 


Capitolul X 
Despre mândrie, învinuire de sine si smerenie 
Pasaj dintr-o omilie „Despre smerenie" 

Capitolul XI 
Despre dragoste si iertare fată de frati 

Capitolul XII 
Despre încercări si ispite 

Capitolul XIII 
Despre credintă, nădejde si răbdare 

Capitolul XIV 
Despre gânduri, năluciri si neatentie 

Capitolul XV 
Despre rugăciune si trezvie 
Despre rugăciunea mintii si a inimii 
Omilii despre rugăciune 
Despre trezvie si rugăciunea mintii 
Arta rugăciunii 
Despre metoda practică a rugăciunii mintii 
Calea spre rugăciunea neîncetata 
Povete patristice despre rugăciune 
Antologie a rugăciunii mintii 

Capitolul XVI 
Despre contemplatie 

Capitolul XVII 
Despre dragostea si smerenia lui Dumnezeu, despre har si despre frica de Dumnezeu 

Capitolul XVIII 
Despre dumnezeiasca Liturghie si Sfânta Impărtăsanie 

Capitolul XIX 
Despre cei adormiti 

Pret: 25.20 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Avem în față o carte impresionantă prin definirea ei, prin conținut și bibliografie și foarte bine venită în contextul secularizării de astăzi, când, prin orice mijloace media ateiste, se duce o luptă crâncenă de a se disloca reperele moral-duhovnicești, consacrate ontologic, introducându-se tot felul de surogate, care de care mai antinaturale. Părintele monah Serghie, în cuprinsul cărții: Dumnezeu, o certitudine, realmente demontează prin consistența informațiilor, concizie, claritate și patos misionar, concepția darwinistă, fanteziile generate de teoria Big Bang și materialismul militant pseudoștiințific (sabotorul creștinismului autentic), promovând Adevărul Bisericii și evidențiind pe Dumnezeu, drept Cauza necauzată a tuturor celor văzute și nevăzute, cum ne spune în preambulul cărții.Certitudinea Adevărului absolut, revelarea și confirmarea rațională constă în faptul că Îl afirmă și devine o raționalitate internă sau o intuiție discursivă, intuiție – discurs. Această rațiune sau autoidentitate a ei este posibilă dacă îi este dat Infinitul Absolut Actual, cum se exprimă preotul și omul de știință martir Pavel Florenski, în lucrarea Stâlpul și Temelia Adevărului. Dumnezeul, Cel în Treime proslăvit este Certitudinea, Evidența a tot ce există, iar Logosul dumnezeiesc este Adevărul Suprem Întrupat.Părintele Serghie are pagini de o logică inegalabilă, referitoare la subsistemele intelective capabile de a habita calitativ și cantitativ biospațiile create și programate de Înțelepciunea infinită și absolută a Creatorului, cauze din Cauza primă necauzată, ale codului genetic, miliardelor de metabolisme, biocomunicării viului, reglajelor de intrare și de ieșire ale viului etc. Întreaga carte se fundamentează cu date științifice și în acord cu izvoarele Revelației biblice și patristice, precum și a experienței sale duhovnicești.Îi dorim din toată inima părintelui Serghie să aibă un continuu urcuș în tainele adânci ale explorării persoanei, a tot ceea ce este viu, contemplând în bunătate și credință, comuniunea și iubirea Preasfintei Treimi.Preot dr. Nicolae NICOLESCU Lucrarea Părintelui Serghie, pe lângă Apologetica susținută, deschide noi abordări ale paradigmelor consacrate mediatic în psihologie, biologie și astronomie, în lumina adevărului științific, iar argumentația extrem de bogată se adresează facultății de percepere a Adevărului absolutSuperspiritul Cauză Primă. Salvarea istorică a omului vine prin accesarea inteligenței sacrului autentic. Cartea răspunde la întrebări puse sau nepuse de cei care mai mult cercetează decât cred, Părintele Serghie apelează la nenumărate informații științifice, la inteligența materiei vii care se supune unor reguli ce definesc, de fapt, Îndumnezeirea universului. Chemarea la o cugetare liberă nu este una polemică cu cei care au rătăcit pe cale, ci caută să-i întărească pe cei care au impregnat în propriul suflet pe Dumnezeul real, revelat în Tatăl și Fiul și Sfântul Duh.  Adrian ALUI GHEORGHE

    • Credința, în tot ceea ce ține de ea, rupe legăturile legilor cunoașterii. Cunoașterea nu are puterea de a face nimic fără cercetare și investigație. Iar credința cere un mod de gândire curat și simplu, departe de orice inventivitate și căutare de căi. Casa credinței este o înțelegere copilăreascăși o inimă simplă. Cunoașterea întinde capcane simplității inimii și a înțelegerii și se opune acesteia. Cunoașterea este rânduiala firii, în timp ce credința își realizează lucrarea deasupra legilor firii. Cunoașterea este însoțită de frică, iar credința – de nădejde.În măsura în care o ființă umană este condusă de căile cunoașterii, este legată de frică și nu poate scăpa de ea. Dar Cine urmează credința devine curând liber și autonom și, ca fiu al lui Dumnezeu, se bucură de toate. Aceste moduri de trăire au condus lumea timp de cinci mii de ani, dar omul nu și-a putut ridica capul dinspre pământ și nu a putut înțelege puterea Creatorului său, până când credința noastră nu a strălucit și nu ne-a eliberat din întunericul robiei pământești și al supunerii deșarte, cu o minte stearpă și aburindă. Între timp, chiar și acum, când am găsit o mare netulburatăși o comoară neexploatată, tânjim din nou să ne retragem la izvoarele sărace. Nu există cunoaștere care să nu fie sărăcăcioasă, oricât de mult ar fi îmbogățită, iar comoara credinței nu încape nici pe pământ și nici în cer” (Cuvântul XXV)

    • Am fost părtași împreună la smerita copilărie a Sfântului Nectarie, la înălțarea sa duhovnicească până la treapta de mitropolit, apoi cu toții ne-am indignat văzând invidia celor răi și asumarea smereniei de către părintele Nectarie. Dar celor umili Dumnezeu le dă har, iar părintele Nectarie s-a dovedit făcător de minuni încă din timpul vieții sale.

      A fi smerit înseamnă să accepți tot ceea ce îți oferăși îngăduie Dumnezeu în viață. Omul smerit se crede nevrednic de bunătățile pe care le primește în viață, se consideră pe sine păcătos și mai mic față de ceilalți.

      Sfântul Ioan Gură de Aur aseamănă oamenii mândri cu vârfurile înalte și neroditoare ale munților, iar harul cu izvoarele care curg prin văi și ocolesc dealurile înalte. Astfel, harul îi ocolește pe cei mândri și se revarsă peste cei smeriți. Smerenia mai poate fi asemănată cu rădăcina unui copac. Dacă rădăcina este adânc înfiptă în pământ, copacul va fi puternic și va rodi, dar dacă rădăcina va ieși la suprafață, copacul se va usca și nu va avea nicio roadă.

      Orice virtute este ca o stea măruntă de pe cer. Stelele strălucesc numai noaptea când este întuneric. Dar odată cu răsăritul soarelui, ele își pierd strălucirea și dispar. La fel se întâmplă și cu oamenii. Cât timp se află în noaptea păcatelor, îndepărtați de Dumnezeu, oamenii rămân în mândria lor. Dar odată ce harul lui Dumnezeu răsare în sufletele lor, îndată se arată ca o stea neputincioasă în lumina cea puternică a soarelui.

      Smerenia face posibile celelalte virtuți, pe când mândria le anulează.

watch series