Abecedar duhovnicesc

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-8926-09-7
Status: in stoc

Abecedar duhovnicesc

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 108

„Abecedarul duhovnicesc” este o mica lucrare a Sfantului Dimitrie, prin care traseaza liniile directionale ale vietii duhovnicesti ortodoxe si care arata intens pecetea gandirii a doi mari Parinti asceti si scriitori, Sfantul Ioan Scararul si Ava Dorotei (sec. al VI-lea).

Nadajduim ca in aceasta carticica, care foloseste din abundenta Sfanta Scriptura si intelepciunea si experienta patristica ortodoxa, fiecare credincios luptator va gasi sfaturi pretioase pentru viata lui duhovniceasca; atat incepatorul, care vrea sa-si traseze drumul sau spre cer, cat si cel inaintat si experimentat, care vrea sa-si reorganizeze puterile lui duhovnicesti si sa-si continue lupta cu si mai multa ravna, lupta care „nu este impotriva carnii si a sangelui, ci impotriva incepatoriilor, impotriva stapaniilor, impotriva stapanitorilor acestei lumi de-ntuneric, impotriva duhurilor rautatii care sunt in stihiile ceresti” (Efeseni 6, 12).

Pret: 4.50 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • O poveste cu un cerb minunat și câțiva adolescenți care Îl descoperă pe Hristos.

      Povestea de față nu este dintre cele bazate pe evenimente ­reale sau povestiri adevărate, cu toate acestea, e întru totul adevărată. Ea se repetă zi de zi în realitatea timpurilor și a societății noastre. În spatele fiecărui personaj se ascunde o mulțime de oameni care au trăit sau trăiesc o experiență asemănătoare.

      Pentru aceasta dăm mărturie noi, monahii, care intrăm zilnic în comuniune nemijlocită cu oamenii, cu dramele lor familiale, cu durerile, deznădejdile și grijile lor existențiale.

      Dincolo de drama omenească, în mănăstire, omul trăiește totodată și bucuria dumnezeiască a renașterii sufletului, iar acest lucru ne uimește cu adevărat. Din ruinele unei vieți deznădăjduite, vedem cum se replămădesc suflete, temple nefăcute de mâna omului înăuntrul cărora Duhul Vieții mărturisește adevărul veșnic: „Eu sunt Învierea și Viața”. Hristos, ieri și astăzi și în veșnicie, aprinde în sufletele oamenilor focul credinței și al dragostei Lui.

      Acest foc veșnic al dragostei dumnezeiești a lui Hristos este axa principală a scrierii de față. De la început până la sfârșit, povestirea ne arată discreția cu care Hristos Se apropie în chip nevăzut de ­inimile oamenilor, delicatețea cu care pătrunde în aceste suflete și, în cele din urmă, transfigurarea pe care o cunoaște întreaga noastră existență prin focul pe care-l aprinde înlăuntrul nostru.

      Mănăstirea Sfântului Ioan Botezătorul
      Mesopotamú, Cipru

    • Este un adevăr dureros faptul că cei mai mulți dintre creștinii ortodocși nu mai știu de ce sunt creștini, dar mai ales, de ce tocmai ortodocși. Ei nu mai știu ce învățătură are Biserica Ortodoxă, de care aparțin și ai cărei membri sunt. De asemenea, nu mai știu în ce cred, în calitate de creștini ortodocși. Chiar dacă ar ști să spună pe de rost Crezul, totuși, ei nu mai știu ce rostesc și ce transmit articolele din Crez. Aceștia pot fi întrebați: „De ce ești creștin ortodox, și nu catolic sau protestant sau anglican?”, și nu știu ce să răspundă. Cel mai la îndemână răspuns pe care îl dau este următorul: „Pentru că m-am născut ortodox. Pentru că așa m-am pomenit din moși-strămoși, să fiu ortodox”. Adică spune că este după tradiție ortodox – „așa m-am pomenit” –, însă nu este creștin ortodox prin conștiință și cunoaștere. Spune că este ortodox, dar nu se poate justifica, nu poate să explice și să spună cum și de ce este creștin ortodox, și nu catolic sau protestant.

      Această carte, iubite cititorule, a fost scrisă cu scopul de a ne arăta care este credința creștin-ortodoxă a Bisericii noastre, pe care o avem și o mărturisim cu toții din tot sufletul. Ea a fost scrisă pentru a ne ajuta să înțelegem, pe cât este cu putință pe fiecare dintre noi, în ce credem mai exact, în calitate de ortodocși, și de ce credem ceva, și nu altceva. A fost scrisă pentru a ne explica, a ni se prezenta și expune, într-un mod viu, credința noastră, pentru a deveni, cu ajutorul harului dumnezeiesc, creștini ortodocși prin conștiință, astfel încât să știm și să putem spune de ce suntem creștini ortodocși.

    • Sfânta Maria, numită Magdalena, a fost ucenica şi mironosiţa lui Hristos cea dintâi şi cea mai mare decât toate mironosiţele şi purtătoarele de mir. Ea se trăgea din seminţia lui Neftalim, a cărei patrie se cuprinde în hotarele Galileei celei de sus, dintr-un loc ce se numea Magdala şi de unde s-a şi numit Magdalena. Aceasta a trăit în vremea venirii pe pământ a Dom-nului nostru Iisus Hristos, ca, după judecăţile lui Dumnezeu, să se arate lucrurile Fiului lui Dumnezeu întru dânsa, precum Însuşi zice despre orbul din naştere. Tot prin voinţa dumnezeiască şi spre oarecare folos sufletesc, ea era muncită şi supărată de şapte duhuri necurate.

      Auzind ea de Hristos, Mântuitorul lumii, Care umbla în vremea aceea prin cetăţile şi satele Galileei, că tămăduia toate bolile şi neputinţele oamenilor, izgonea pe diavoli dintr-înşii, propovăduia Evanghelia împărăţiei cerului şi cu puterea Sa dumnezeiască cea dătătoare de tămăduiri, făcea bine tuturor, s-a dus la Dânsul şi s-a învrednicit îndată de milostivirea Lui cea iubitoare de oameni, împreună cu cei miluiţi. Domnul Cel multmilostiv, care cunoştea pe toate mai înainte de facerea lor, a izgonit dintr-însa pe cei şapte diavoli muncitori cumpliţi, făcând-o sănătoasă nu numai cu trupul, dar şi cu sufletul; căci i-a luminat mintea cu lumina cunoştinţei adevărului, făcând-o să cunoască pe Mesia Cel aşteptat şi să creadă într-Însul, că El este Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Cel trimis de Tatăl, spre mântuirea lumii.

      De atunci, Sfânta Maria Magdalena s-a făcut ucenică şi următoare lui Hristos, slujindu-L împreună cu celelalte sfinte femei, până la patimile Lui cele de bună voie, până la moartea pe cruce şi până la îngroparea dumnezeiescului Trup, după cum mărturiseşte despre aceasta Sfântul Matei Evanghelistul, astfel: Acolo erau şi femei multe, privind de departe, care veniseră după Iisus din Galileea, slujindu-I Lui, între care era şi Maria Magdalena.

watch series