Suferintele sunt binefacatoare in viata noastra

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-550-407-3
Status: in stoc

Suferintele sunt binefacatoare in viata noastra

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 120

Suferintele sunt binefacatoare in viata noastra. Culegere de texte patristice si ale parintilor contemporani despre necazuri si suferinte si atitudinea ortodoxa fata de ele

• Domnul nu ingaduie ca suferintele sa vina in mod intamplator asupra oamenilor, ci neincetat El ne poarta de grija, Se uita cu atentie la noi. Suferinta este o incercare, ca Dumnezeu sa vada daca avem iubire adevarata fata de El, Creatorul nostru.
• Dumnezeu, ca Tata iubitor, le carmuieste pe toate cu bunatate. De aceea, niciun lucru sa nu il consideram ca fiind intristator sau aducator de suferinta, chiar daca acesta ne pune neputinta noastra la incercare. Pentru ca, daca ignoram motivul pentru care fiecare eveniment este ingaduit de Dumnezeu sa ni se intample, trebuie sa credem ca suferintele au loc fie ca rasplata a rabdarii, fie a indiferentei si nepasarii sufletului nostru fie pentru ca omul sa nu se abata mai mult de la viata duhovniceasca si sa se uneasca cu raul, prin savarsirea lui.
• Niciodata viata nu este in mod intamplator plina de suferinta. Si aceasta pentru ca, asa cum curentul raului nu este intotdeauna lin, astfel si viata oricarui om este uneori cu suferinte si dureri, iar alteori cu bucurii.
 
Cel care doreste sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea lui si sa-Mi urmeze Mie (Matei 16, 24).

Pret: 7.20 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • Capitolele cărţii de faţă sunt alcătuite din texte pe care le-am redactat cu felurite prilejuri, la diferite soroace de timp. Considerând că ar putea fi adunate într-un singur volum, le-am ordonat, le-am adăugat alte câteva scrieri şi, astfel, am întocmit cartea ce ne stă înainte. Titlul Vechea şi Noua Romă este un punct de referinţă pentru fiecare capitol în parte. Primele capitole se referă la Vechea Romă a Imperiului Roman, următoarele la Noua Capitală, Noua Romă - Constantinopol, iar celelalte surprind legăturile dintre acestea, conflictele, respectiv întreruperea comuniunii lor. Două cetăţi cu o mare Tradiţie şi cultură, cu o istorie de cuceriri şi lupte pentru eliberare, cu aleşi Părinţi slujitori ai Bisericii şi, deopotrivă, cu rătăciri ale eresurilor, cu mişcări de împotrivire şi de dialog. Nu vorbim despre Prima şi A Doua Romă, în sensul unei înşiruiri ce s-ar putea continua cu o A Treia şi o A Patra, ci despre o singură Romă, cea Veche şi cea Nouă. începând cu veacul al VllI-lea, Vechea Romă va începe, desigur, să păşească pe o cale diferită de Tradiţia şi cultura comună, de isihia şi teologia primelor secole, în vreme ce Noua Romă a continuat, de veacuri, să păstreze însuflarea aceleiaşi Tradiţii. Spunând aceasta avem în vedere adevărul teologic şi viaţa creştină personală. Totuşi, secularismul şi pervertirea credinţei ortodoxe rămân o ispită ce va pândi dintotdeauna Biserica. Avem trebuinţă de o viaţă insuflată de isihasm şi de întreaga Tradiţie isihastă (niptică), adevărata premisă a teologiei ortodoxe. 
       
       
       
      Ierotheos, Mitropolitul Nafpaktosului

watch series