Fericitii nebuni pentru Hristos. Parintele Teofilact si Serafim ieroschimonahul

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-136-751-4
Status: in stoc

Fericitii nebuni pentru Hristos. Parintele Teofilact si Serafim ieroschimonahul

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 232

Editura Sophia / Editura Siluana
ediția a doua

Nebunia pentru Hristos rămâne una dintre cele mai grele și mai mărețe ne­voin­țe ale evlaviei ortodoxe, pe care, din iubire de Dumnezeu și de oameni, au luat‑o asupra lor unii dintre creștinii cei mai râvnitori. Nebunia pentru Hristos este o nevoință creștinească pe cât de rară, pe atât de anevoioasă și de înaltă, la care sunt chemați de Domnul Dumnezeu numai bărbați și femei dintre cei mai aleși, puternici cu trupul și cu sufletul.
Părintele Teofilact Avdeev și iero­schi­mo­na­hul Sera­fim sunt doi dintre acești apropiați ai Împără­ți­ei lui Dumnezeu, în ale căror cuvinte și fapte cău­tă­to­rului de cele nepământești i se descoperă din plin strălucirea cea mai presus de minte a vieții harice.
Călătoria lor duhovnicească pe acest pământ ne este zugrăvită în culori vii prin condeiul ves­titului Serghei Nilus, ucenicul de o viață al Stareți­lor Optinei și pictorul neobosit al priveliștilor sfințeniei.

Pret: 15.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Cum putem noi, făpturi pământești supuse morții, să înțelegem suspinul și lacrima cea mai presus de suspin și lacrimă care îți potopesc sufletul? Cum vom cuprinde și mărgini în cuvinte seninul și strălucirea dumnezeiască a feței tale, prin care deopotrivă se fac arătate Răstignirea și Învierea Domnului Hristos? Ce vom putea noi spune despre durerea ta pentru noi, care nu-și găsește alinare de la fața multelor noastre păcate și fărădelegi? Și ce vom grăi înaintea dumnezeieștii tale priviri, care vede în noi cuvântul prin care am fost aduși la ființă și viață prin sfatul și lucrarea Preasfintei și de viață făcătoarei Treimi? De necuprins inimii pământești este supinul tău, Preacuvioase Efrem, căci neostoitul tău dor este veșnic și, prin Duhul Sfânt, s-a făcut una cu cel al Domnului Hristos, Care a grăit Tatălui: „Ca toți să fie una, după cum Tu, Părinte, Întru Mine și Eu întru Tine, așa și aceștia în Noi să fie una” (Ioan 17, 21). Cu adevărat, acestui veac pământesc îi este cu neputință să cuprindă măsura desăvârșită a acestui suspin și dor întru care a înviat din morți Fiul și Cuvântul lui Dumnezeu. De aceea, noi, cei care nu putem lua asupră-ne prihănirea celor pe care le-am săvârșit în afara Evangheliei, te rugăm, Mare Mucenice al lui Hristos, fă tu să răsară întru noi cuget înnoitor și nădejde de biruință, învățându-ne în taina inimii felul în care se face lucrătoare puterea Sfintei Cruci și a numelui Fiului lui Dumnezeu. Îți mulțumim, preablândule Părinte Efrem, și suntem încredințați că toate acestea deja le săvârșești pentru noi, dintru puterea Mângâietorului Duh, care se arată deplin lucrătoare întru Crucea lui Hristos, proslăvind numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin

    • Părinții Bisericii ne spun că mintea omului e ca o moară, care se învârte întruna; de vreme ce moara se învârte, trebuie să macine ceva. Dacă îi vom da acestei mori, adică minții care gândește și se frământă mereu, gânduri cuvioase, le va măcina doar pe acestea; dacă nu‑i vom da noi asemenea gânduri, o să‑i arunce diavolul zâzanii, și ea, firește, le va măcina…

      Dă‑i minții tale – acestei mori care se învârte fără oprire – gânduri evlavioase, spre a nu‑i da diavolul învrăjbire și gânduri potrivnice, rele. Să încercăm a ne alipi mereu mintea de gânduri cucernice, fie prin rugăciunea minții („Doamne, Iisuse Hristoase, mi­luiește‑mă!”), fie prin rostirea unui psalm sau tropar, ca diavolul să n‑o găsească în lene și nepăsare și să nu‑i arunce spre măcinare zâzanii ori alte năpaste.

      Cercetarea lui Dumnezeu se aseamănă razelor de soare. Când razele cad asupra noroiului, îl usucă, când cad asupra lumânării de ceară, o topesc. Acolo unde există gânduri, intenții bune, cercetarea lui Dumnezeu, în orice fel s‑ar petrece, le va face să rodească. Când omul are gând rău, se asprește lăuntric și mai tare. De vină nu e raza de soare, ci materia asupra căreia raza lucrează…

      Pe ceilalți diavolul îi are legați, sunt ai săi, ce să le facă? Pe omul credincios va căuta ca până în clipa de pe urmă, când își va da duhul, să‑l facă să se revolte, să cârtească, spre a‑l câștiga.

      Pr. Epifanie Theodoropoulos

    • Într-o lume în care apasarea duhului nelinistit al acestui veac sporeste fara încetare numarul celor mutilati sufleteste, singura "chirurgie reparatorie" cu sanse de reusita se practica doar în spitalul lui Hristos. Cufunda-te în cartea lui Jean-Claude Larchet: vei întâlni acolo minunea medicinii fara de arginti...

      Cuprins:
      Prefată
      Introducere
      Partea I: Premise antropologice. Sănătatea primordială si originea bolilor
      1 Sănătatea primordială a omului
      2 Cauza cea dintâi a bolilor. Păcatul strămosesc
      3 Patologia omului căzut
      1. Patologia cunoasterii
      a) Pervertirea si decăderea cunoasterii si a organelor sale
      b) Răul ca irealitate. Nasterea unei cunoasteri fantasmatice. Perceperea delirantă a realitătii, la omul căzut
      2. Patologia dorintei si a plăcerii
      a) Devierea dorintei si pervertirea plăcerii
      b) Iconomia dorintei
      c) Patologia dorintei si a plăcerii, la omul căzut
      3. Patologia agresivitătii
      4. Patologia libertătii
      5. Patologia memoriei
      6. Patologia imaginatiei
      7. Patologia simturilor si a functiunilor trupesti
      Partea a II-a: Descrierea, manifestările si felul în care se produc bolile spirituale. Patimile
      1 Patimile, boli spirituale
      2 Pilautia
      3 Gastrimarghia
      4 Desfrânarea
      5 Arghirofaha si pleonexia
      6 Tristetea
      7 Akedia
      8 Mama
      9 Frica
      10 Chenodoxia
      11 Mândria
      12 Transmiterea bolilor spirituale în umanitatea decăzută
      Partea a III-a: Conditiile generale ale tămăduirii
      1 Hristos - Tămăduitorul
      2 Tămăduirea prin Sfintele Taine
      1. Introducere
      2. Botezul
      3. Mirungerea
      4. Mărturisirea (Pocăinta)
      5. Euharistia
      6. Maslul
      3 Conditiile subiective ale tămăduirii si sanătatea în Hristos
      1. Vointa de a fi vindecat
      2. Leacul credintei
      3. Leacul pocăintei
      4. Leacul rugăciunii
      a) Rolul rugăciunii si efectele ei tâmăduitoare
      b) Metoda de rugăciune isihastă
      5. Leacul poruncilor
      6. Leacul nădejdii
      4 Procesul tămăduirii: convertirea lăuntrică
      Partea a IV-a: Infăptuirea tămăduirii
      1 Dubla miscare a convertirii interioare. Practica
      2 Infăptuirea virtutilor generice, început al tămăduirii puterilor sufletesti fundamentale
      1. Introducere
      2. Cumpătarea (înfrânarea)
      3. Bărbătia
      4. Luarea-aminte
      3 Rolul terapeutic al părintelui duhovnicesc
      4 Arătarea gândurilor
      5 Lupta împotriva gândurilor
      1. Lupta lăuntrică
      2. Dubla origine a gândurilor
      3. Mecanismul ispitirii 4. Strategia duhovnicească. Veghea si luarea-aminte
      5. Alungarea gândurilor rele
      6. Rolul rugăciunii si al răbdării
      7. Efectele tămăduitoare
      6 Nevointa trupească. Rostul ei ajutător în tămăduirea sufletului
      Partea a V-a: Tămăduirea patimilor si dobândirea virtutilor
      1 Tămăduirea gastrimarghiei. înfrânarea
      2 Tămăduirea desfrânării. Abstinentă si castitate
      1. Castitatea monahală
      2. Castitatea conjugală
      3 Tămăduirea filarghiriei si a pleonexiei. Neagonisirea si milostenia
      1. Sărăcia de bunăvoie (neagonisirea)
      2. Milostenia
      4 Tămăduirea tristetii. Lacrimile, străpungerea inimii si bucuria
      5 Tămăduirea akediei
      6 Tămăduirea mâniei. Blândetea si răbdarea
      7 Tămăduirea fricii. Frica de Dumnezeu
      8 Tămăduirea slavei desarte si a mândriei. Smerenia
      1. Tămăduirea slavei desarte
      2. Tămăduirea mândriei
      3. Smerenia
      Partea a VI-a: Redobândirea sănătătii
      1 Nepătimirea
      2 Iubirea
      1. Iubirea duhovnicească de sine
      2. Iubirea de aproapele
      3. Iubirea de Dumnezeu
      3 Cunoasterea
      1. Introducere
      2. Contemplarea naturală
      3. Cunoasterea/vederea lui Dumnezeu
      4. Legătura dintre cunoasterea/vederea lui Dumnezeu si praxis
      5. Rolul rugăciunii curate
      6. Cunoasterea lui Dumnezeu si sănătatea sufletească
      Concluzii

    • Cuviosul Selafiil, Bunelul meu din veșnicie
      Scrisori din Siberia

      ediție integrală

      Scrisoarea Sfântului Luca al Crimeii către părintele Selafiil
      „Întâlnirea cu frăţia ta mi‑a pricinuit nespusă bucurie întrucât mi‑a arătat că în aceste vremuri crunte, ateiste, când cuvântul lui Dumnezeu, deși se caută a fi înăbuşit şi strivit în piepturile oamenilor, rodeşte şi aduce roadă multă în inimile cele pregătite a‑l primi... Tu trebuie să cauţi să te apropii de Domnul cât mai mult prin rugăciune şi prin osteneli. Ţine‑ţi pravila pe care o ai – dată de duhovnic – şi încearcă să‑L simţi pe Dumnezeu. Fă orice ca să trăieşti în El și El să trăiască în tine, să‑L aşezi în inima ta. Inima să ți se înmoaie la atingerea harului în fiece clipă când te gândeşti la cât de mult te iubeşte Domnul şi cât te‑a ferit de moarte. Nu numai de moartea trupului, ci mai cu seamă de moartea sufletului, păzindu‑te de necurățiile şi nenorocirile aduse de demoni în minţile oamenilor... Preadulcele Iisus să‑ți fie necontenit în gânduri – ­limanul la care te întorci iarăşi şi iarăşi... Pe Preasfânta Lui Maică, de asemenea, nu pregeta a o chema în ajutor şi a‑i pomeni numele la necaz şi nu numai. Mergi pe drumul acesta cu curaj, cu mult curaj. Dăruiește‑ți inima Domnului, şi El va picura în ea toate vitaminele şi toată energia de care ai nevoie pentru a nu te prăbuşi. Niciodată să nu‑ţi pară greu. Curaj, curaj, iubite frate, privirea sus şi vei vedea pe Domnul când vei plânge, când Îl vei căuta înfrigurat, când vei sângera poate, Îl vei vedea pe El cum îţi întinde cununile Sale cu mîna‑I iubitoare şi mângâietoare...”
      ***
      „Iubiţii mei fii, să ştiţi că viaţa duhovnicească e o lucrare tainică ce se sprijină pe doi stâlpi: «Doamne Iisuse» – sub aripa ocrotitoare a duhovnicului – şi rucodelia. Aveţi răbdare! Nu vă grăbiţi prea tare! Oriunde v-ați afla, trăiți cu bucurie, cu bucurie, cu bucurie. Aveţi Filo­caliile, aveţi metaniile, îl aveţi pe duhovnic. Domnul vă va arăta, la timpul potrivit, cum şi ce veți avea de făcut.”
      Bunelul vostru Selafiil

watch series