Vino, Lumina! Intalnire cu Sfantul Efrem Katounakiotul

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-136-864-1
Status: in stoc

Vino, Lumina! Intalnire cu Sfantul Efrem Katounakiotul

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 248

Ușile închise ale vieții! Cu întârziere, dar am înțeles. Dragostea lui Dumnezeu pe unele uși le deschide, iar pe altele le închide. Când îți deschide, mulțumește, dă slavă lui Dumnezeu și mergi mai departe. Când afli o ușă închisă, nu lua barosul voii tale ca s‑o spargi, s‑o dărâmi. Acolo nu‑i pentru tine, nu înțelegi? Spargem uși, intrăm într‑un iad și ne răzvrătim împotriva lui Dumnezeu Care a încercat să ne împiedice. Câți oameni își pierd viața în fața unei uși, încercând s‑o deschidă, în vreme ce Dumnezeu le‑a deschis ușa și calea potrivite lor! Tot ceea ce rânduiește Dumnezeu este potrivit pentru om. Când am venit în Sfântul Munte, am înțeles că Dumnezeu nu mi‑a dat un lucru dintre cele cerute atunci, ci mi le‑a dat pe toate. Da, pe toate!!! Îi ceri ceva, și ți le dă pe toate. Dumnezeu este nobil. 
Aici am devenit și poștaș, căci monahul trimite scrisori prin rugăciune. Și jandarm am devenit, fiindcă monahul își păzește simțurile, prinde mintea și închide în inima sa harul. Și pilot m‑am făcut, căci monahul „cugetă cele de sus”, și pentru acestea trăiește și se luptă. Pe toate ni le dă iubirea Lui. Slavă Ție, Doamne! 
Sfântul Efrem Katounakiotul 

Pret: 28.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • În Tradiția patristică a Bisericii vedem că omul are de parcurs trei nașteri. Cea dintâi este cea biologică, când este zămislit în pântecele mamei sale, iar în continuare are loc nașterea și, astfel, venirea lui pe această lume. Cea de‑a doua naștere este așa‑numita naștere din nou, care se săvârșește prin Taina Sfântului Botez, când iese din sfân­ta colimvitră, pe care o putem numi pântecele Bisericii. Cea de‑a treia naștere este ieșirea omului din lumea aceasta și intrarea lui în cea­laltă viață, în Împărăția lui Dumnezeu – de aceea și în cazul sfinților prăznuim cu multă strălucire ziua în care au adormit drept zi a nașterii lor.
      Dacă omul, după nașterea cea dintâi, nu trece prin nașterea cea de‑a doua, prin nașterea din nou, și nu primește Duhul Sfânt, nu este om deplin. Dacă se botează, dar nu se nevoiește, exersându‑și propria libertate cu împreună‑lucrarea lui Dumnezeu, și nu trece și prin cea de‑a treia naștere, atunci, în realitate, scopul existenței sale – urcușul de la chip la asemănare – se zădărnicește.
      Întreaga slujire pastorală a Bisericii țintește la strămutarea noastră din pântecele mamei în pântecele Bisericii (colimvitra), iar apoi la dobândirea ochilor duhovnicești pentru a vedea Lumina Dumnezeirii lui Hristos, care este Împărăția lui Dumnezeu, spre a ne îndrepta și a dănțui în jurul Luminii celei în trei Sori.


      ***

      Părinții Bisericii învață în scrierile lor că „hainele de piele” cu care Dumnezeu i‑a îmbrăcat pe primii oameni după cădere sunt stricăciunea, pătimirea și moartea, strâns legate de modul nașterii noastre, de boli, de bătrânețe și moarte.
      În această carte, sunt prezentate câteva opinii despre felul cum omul din Biserică se confruntă cu aceste probleme ale „hainelor de piele” și despre cum dobândește simțirea vieții celei fără de moarte prin dulceața cunoașterii lui Dumnezeu.
      Mitropolitul Ierótheos
      al Nafpaktosului și Sfântului Vlasie

    • Prin tâlcuirea Apocalipsei verset cu verset, părintele Athanasie reu­șește să‑și țină cititorii cu sufletul la gură printr‑o adresare directă, oferindu‑le toate cunoștințele necesare înțelegerii acestei cărți profetice a Noului Testament. Explicarea Apocalipsei se află totdeauna în relație cu scrierile Sfinților Părinți, dar și cu științele, cultura și cu tot ce implică existența omului în prezent. Discursul autorului este original și prin capacitatea de a asimila Scriptura în întregul ei, cultura și științele profane, fără să obosească cititorul cu vreun fel de tratat academic.
      De asemenea, părintele Athanasie știe să elimine din start orice curiozitate bolnăvicioasă și primejdioasă toto­dată în abor­darea Apocalipsei:
      „Analizând cartea Apocalipsei, să nu vă așteptați să vi se înfățișeze diferite elemente apocaliptice, adică ce se va întâmpla în viitor. Cartea Apocalipsei nu este doar o carte profetică, ci și una încurajatoare și, în același timp, teologică. Cartea Apocalipsei are multe laturi, din acest motiv luați seama la câte elemente ne raportăm, alinătoare, ajutătoare și susținătoare ale vieții noastre duhovnicești. Spun aceasta întrucât poate că vor exista frați curioși să afle ce vom spune mai jos, dacă va începe al Treilea Război Mondial, când se va întâmpla... Această curiozitate este una bolnăvicioasă!
      Cartea Apocalipsei îl sprijină pe om, îl ajută, îl călăuzește, îi arată evenimentele în hotarele istoriei, dar înainte de orice îl întărește duhovnicește. Din această perspectivă analizăm noi cartea Apocalipsei, și voi ruga dragostea voastră ca în felul acesta să o primiți și voi.” 

watch series