Miridele frumusetii

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-550494-4
Status: in stoc

Miridele frumusetii

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 118

Cât de frumoasă devină singurătatea nesfârșită când este însoțită de rugăciune! Ceasurile se duc, unul după altul, ca și cărțile de joc, iar tu înaintezi de mână cu iubirea către plecarea plină de răcoare. Toate s-au încheiat! Ești dator tuturor. Până și obiectelor. Printr-o minunată procedură, fină și cu acrivie, precum o țesătură lucrată la războiul de țesut, toți și toate te ajută să-ți ridici greutatea patimilor. Și amara decojire seamănă cu o intervenție plină de ușurare a mâinilor milei. Mă rușinez și sunt recunoscător.Oricine se poate simți eșuat, zdrobit, un nimic. Însă are dreptul – și chiar simte de multe ori că are șansa – să se adreseze lui Hristos, Preasfintei, Sfinților și Îngerilor. Acest lucru îi umple de bucurie pe cei din jurul său, dar și pe el însuși. Așadar, devine un mesager către Împărăție, trăind în același timp nimicnicia, nulitatea, nereușita, nimicul lui. Un bunicuț vorbea cândva despre fertilitatea nimicului. Iar când va ajunge un mesager viu, fără să aibă nimic de zis de la sine, ci punându-le toate pe seama lui Hristos, se veselește în slava Lui fericită. Acolo au loc toți! Atunci acesta din urmă, ca o slugă lăsată să aștepte în salon, privește uimit și se bucurăși se mirăîmpreună cu ceilalți. Oricine-ai fi, este Cineva care te iubește, există o altă mică bucurie, infimă ca un nimic, care le biruiește pe toate, chiar și moartea. Eșecurile mele sunt cel dintâi material cu care să lucrez în mine însumi. Atunci toate îmi ies bine. L-am auzit pe cineva spunând că în această situație, o vrednicie care-mi va fi dată va fi experiată ca un nou eșec, adică material de lucru pentru mine însumi...

Pret: 9.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • (lipsa text)Aceasta carte pe care o avem in mainile noastre, "Pateric despre visuri si vedenii", acopera din plin un mare gol duhovnicesc si pastoral. Ea corespunde unei necesitati urgente a preotilor, dar si a simplilor credinciosi, de a avea raspunsuri credibile si garantate si invita in toate timpurile la intrebarea staruitoare, daca trebuie sa dam atentie si importanta visurilor si vedeniilor sau sa le nesocotim si sa le respingem, ca lucrari ale amagirii pe care le faureste Diavolul si care au urmari catastrofale pentru cei ce le primesc.

      CUPRINS

      Către cititor
      Prolog
      Prefata la editia în limba româna (traducerea Cristina Bacanu)
      Introducere

      Texte din Sfânta Scriptură despre visuri, vedenii, profeti mincinosi si amăgire
      I. Vechiul Testament
      II. Noul Testament
      Sfântul Antonie
      Sfîntii Pahomie si Teodor
      Sfântul Macarie Egipteanul

      Sase întâmplări despre amăgire
      1. Năluciri ale diavolului
      2. Heron
      3. Cel amăgit si fară minte
      4. Monahul cel renegat din Mesopotamia
      5. Awa Pavel care a fost amăgit
      6. Pustnicul cel cu slavă desartă

      Sfântul Efrem Sirul
      Sfântul Vasile cel Mare
      Sfântul Grigorie de Nyssa

      Trei întâmplări despre amăgire
      1.Valent
      2. Malpa

      Sapte întâmplâri despre amăgire
      1.Diaconul român
      2. Amăgirea celui care era să ajungă patriarh
      3. Amăgirea înfricosătoare a vointei ascunse
      4. Visul proegumenului Neofit
      5. O convertire grea
      6. Candela Maicii Domnului
      7.Spovedaniane sinceră

      Sfintii Varsanufie si Ioan
      Sfântul Ioan Scărarul
      Sfântul Grigorie Dialogul

      Alte trei întămplări despre amăgire
      1. Diavolul întinde cursă Sfântului Chiril
      2. Diavolul îl batjocoreste pe Isaachie cel închis în pesteră
      3. Amăgirea diavolească a lui Nichita cel închis

      Sfântul Isaac Sirul
      Sfântul Anastasie Sinaitul
      Antioh, monahul din Galatia

      Două întâmplări despre amăgire
      1. Ispită si calomnie de la diavoli
      2. Harul diavolesc al înainte-vederii

      Sfântul Petru Damaschinul
      Sfântul Simeon Noul Teolog
      Sfântul Nichita Stithatul

      Cinci încercări de amăgire
      1. Sfântul Petru Atonitul si îngerul întunericului
      2. Sfântul Pahomie si Hristosul închipuit
      3. Sfântul Nifon si îngerul mincinos
      4. Invitatia înselătoare a Satanei
      5. Prefacerea Satanei în preot

      Sfântul Grigorie Sinaitul
      Sfântul Maxim Cavsocalivitul
      Sfintii Calist si Ignatie Xanthopol

      Alte douâ întâmplâri despre amăgire
      1. Monahul care a fost salvat dintr-o amagire înfricosâtoare
      2. Ucenicul care câuta împlinirea vointei sale

      Sfântul Nicodim Aghioritul
      Staretul Macarie de la Optina
      Sfântul Ignatie Briancianinov
      Sfântul Siluan Athonitul

      Intâmplâri din zilele noastre despre amăgire
      1. Comorile lui Ali Pasa
      2.Pătama predicatorului
      3. O hirotonie săvârsită doar în vis
      4. Un vis le-a distrus zestrea
      5. Pătania unei fete
      6. Despre cea care îsi zicea sfântă
      7. „Sfânta Parascheva" în vedenii satanice
      8. „Maica Domnului" în vedeniile unei tinere

      Diferiti Sfinti si Părinti
      Sfântul Chiril Fileotul
      Sfântul Marcu Ascetul
      Sfântul Maxim Mărturisitorul
      Sfântul Iustin Martirul si Filozoful
      Sfântul Teognostie
      Avva Filimon
      Sfântul Casian Romanul
      Avva Teodor Tibeul
      Pârintele Iosif Isihastul
      Evagrie Ponticul

      Câteva întâmplari care stabilesc caracterul si duhul patristic ortodox în legătură cu vedeniile
      1. Sfântul Atanasie Atonitul
      2. Sfântul Simon Mirovlitul
      3. Sfânta Pelaghia din Tinos
      4. Sfantul Pahomie si monahii eretici
      5.Awa Olimpie si preotul idolatrilor
      6. Vedenia avvei Zaharia
      7. „Eu sunt Hristos"
      8. „Vrei să-L vezi pe Hristos?"
      9. Sfântul Arsenie cel Mare
      10. Sovăiala avvei Zinon
      11. Sfârsitul avvei Zaharia
      Părintele Daniil Catunachiotis

    • Primul volum al seriei: „Cuvinte de aur” ale Sfântului Ioan Gură de Aur, cuprinde cele trei virtuţi teologice, tripticul vieţii duhovniceşti: credinţa, nădejdea şi dragostea.

      Credinţa constituie trăsătura fundamentală a creştinului. „Fără credinţă este cu neputinţă ca omul să fie bineplăcut lui Dumnezeu”. Trebuie însă ca această credinţă să fie statornică şi nezdruncinată, şi să se sprijine pe Stânca nesurpată a credinţei, pe Domnul nostru Iisus Hristos.

      Credinţa fără nădejde nu poate să existe. Credem şi nădăjduim! Dacă agricultorul  trudeşte şi nădăjduieşte, la fel şi corăbierul şi negustorul, şi aceasta pentru lucruri care sunt nesigure şi neschimbătoare, cu mult mai mult trebuie să trudească creştinul şi să aibă speranţe şi nădejdi, care niciodată nu sunt dezminţite.

      Dragostea este trăsătura comună a lui Dumnezeu şi a oamenilor. Fără dragoste, nici martiriul nu poate să ne folosească. Iubirea a făcut cerul pământ, L-a făcut pe Dumnezeu om, ca omul să devină Dumnezeu.

      Ceea ce-l aseamănă pe om cu Dumnezeu, mai mult decât toate, este iubirea faţă de vrăjmaşi. Cea mai frumoasă coardă a lirei este cea care interpretează melodia care se numeşte: iubire de vrăjmaşi. Noi în ce stare şi în ce treaptă a iubirii ne aflăm?

      Să cercetăm şi să aflăm răspunsul de la Învăţătorul cu „Gura de Aur” al Bisericii noastre.

    • Viața interioară reprezintă fundamentul credinței ortodoxe și o componentă nedespărțită a creștinului ortodox. Dacă nu veghem asupra noastră, asupra inimii noastre, asupra minții și a gândurilor noastre, nu ne vom putea mântui. Trebuie să fim atenți, pentru ca toate inclinațiile inimii noastre să fie îndreptate către slava Domnului și pentru ca gândurile noastre să fie îndreptate doar spre El, Unul Singur.Prin cunoaștere de sine și trezvie dobândim harul și puterea de a dobândi viața nemuritoare. Uneori, privind un om din punct de vedere exterior, ni se pare că nu diferă cu nimic de ceilalți. Or, prin viața sa interioară, este mare înaintea lui Dumnezeu și adesea săvârșește mari fapte de virtute.Fără viața lăuntrică, fără introspecție, omul cade ușor în păcate și în nelegiuiri. De aceea trebuie să ne străduim ca purtarea noastră să fie condusă de starea noastră interioară, de dispoziția inimii. Dacă viața exterioară a cuiva primeazăîn fața celei interioare, dacă este preocupat doar de lucrurile pământești și nu se gândește la cele duhovnicești, adică la mântuirea sa, atunci în cele din urmă va simți nemulțumire în viață, pustietate și întuneric, ceea ce va duce inevitabil la descurajare și chiar la deznădejde.Da, este înfricoșător să trăiești fără Dumnezeu! Altfel spus, fără viața interioară omul nu va putea niciodată să se bucure de pacea și bucuria duhovnicească, de bucuria în Dumnezeu în această viață pământească, și cu atât mai puțin în viața veacului viitor.Străduiește-te, prietenul meu, să acorzi prioritate vieții interioare! 

    • Se întâmplă deseori în viaţa noastră să vedem păcatul prin două lentile total diferite. Înainte de a-l săvârşi îl vedem prin lentila nesimţirii, astfel încât considerăm păcatul ceva absolut firesc. Însă după săvârşirea lui, îl vedem pe acesta prin lentila deznădejdii, care-l măreşte şi ne conduce la convingerea că nu-i posibil să primim iertare de la Dumnezeu. Astfel, deznădăjduim pentru mântuirea noastră.

      Însă Hristos ne descoperă o cale sigură prin care putem primi iertarea păcatelor noastre, oricât de mari ar fi ele: Să-i iertăm din toată inima şi să-i iubim pe cei care ne-au nedreptăţit în vreun fel.

      Iubirea este culmea virtuţilor. Aceasta L-a adus pe Dumnezeu pe pământ şi tot aceasta L-a înălţat pe Cruce. Chiar Hristos ne spune: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc, ca să fiţi fiii Tatălui vostru Celui din ceruri, că El face să răsară soarele peste cei răi şi peste cei buni şi trimite ploaie peste cei drepţi şi peste cei nedrepţi… Fiţi milostivi, precum şi Tatăl vostru este milostiv. Aşadar iubirea noastră este adevărată doar atunci când imită iubirea lui Dumnezeu şi se oferă tuturor, fără deosebire. Nu-i posibil să spunem că avem iubire şi să nu-i iubim pe toţi, adică şi pe cei care ne nedreptăţesc sau uneltesc împotriva noastră, pe vrăjmaşii noştri. Tocmai în acest punct se va vedea dacă avem iubire adevărată.

watch series