Cuvinte ascetice

Format: 16x24cm
ISBN: 978-606-666-123-2
Status: in stoc

Cuvinte ascetice

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Editura Doxologia

Acest volum cuprinde toate omiliile si scrierile pastrate ale Sfantului Simeon Stalpnicul din Muntele Minunat(591-592), fiind prima traducere integrala intr-o limba moderna.  Sfantul Simeon este cel mai cunoscut dintre stalpnici, alaturi de omonimul sau, numit cel Batran, care, cu un secol inainte descoperise lumii acest extraordinar mod de viata ascetica.  Sfantul Simeon din Muntele Minunat ocroteste de mai bine de 500 de ani Moldova si Lavra Neamtului, prin moastele sale ce se afla aici, odor nepretuit, daruit Manastirii de Sfantul Voievod Stefan cel Mare.

Ascet si orator precoce, incepandu-si starea de stalpnic la varsta de sapte ani, Sfantul Simeon a fost un sprijin puternic al credintei ortodoxe in Biserica Antiohiei din secolul al VI-lea, incercata dur de extinderea ereziei monofizite, invazii ale persilor, dar si de cutremure devastatoare.

Pret: 30.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • Experiența vederii lui Dumnezeu (θεοπτία) de către Sfinți, tradiția isihastă și filocalică, precum și cultul Bisericii nu sunt în acord cu concepțiile teologiei post‑patristice, care discreditează cele trei dimensiuni ale vieții bisericești – experiența vederii, isihasmul și cultul – și, în esență, nu fac altceva decât să protestantizeze teologia ortodoxă. 

      Teologia post‑patristică aspiră să tâlcuiască Scripturile folosind ca instrument rațiunea, închipuirea și gândirea speculativă, iar nu inima. Vrea dumnezeiasca Euharistie fără arderea inimii, fără Rugăciunea inimii, se referă la „on­tologia persoanei”, iar nu la urcușul omului de la după chip la după asemănare, adică la îndumnezeire. Vorbeşte despre întâi‑stătătorul adunării euharistice, iar nu despre proroc, vorbeşte despre Învierea lui Hristos fără trăirea tainei Răstignirii, care reprezintă tradiţia isihastă de nevoință. Aspiră să răspundă la subiectele pe care le lansează cultura contemporană şi nu se referă la biruința lui Hristos, la biruința creștinului prin puterea lui Hristos împotriva diavolului, a stricăciunii şi a morții. Se preocupă de lume, şi nu de transfigurarea omului, vorbeşte de estetică şi artă şi trece cu vederea asceza rânduită de Părinți. Doreşte să primească răspunsuri la întrebări ale culturii contemporane şi nu se interesează de împărtășirea omului de slava tainei Crucii şi a Învierii lui Hristos. 

      Aceasta este problema teologiei post‑patristice și a oricărei alte teologii care nu este bisericească. 

      Mitropolitul Ierótheos 
      al Nafpaktosului și Sfântului Vlasie

watch series