Abecedar duhovnicesc

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-8926-09-7
Status: momentan indisponibil

Abecedar duhovnicesc

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 108

„Abecedarul duhovnicesc” este o mica lucrare a Sfantului Dimitrie, prin care traseaza liniile directionale ale vietii duhovnicesti ortodoxe si care arata intens pecetea gandirii a doi mari Parinti asceti si scriitori, Sfantul Ioan Scararul si Ava Dorotei (sec. al VI-lea).

Nadajduim ca in aceasta carticica, care foloseste din abundenta Sfanta Scriptura si intelepciunea si experienta patristica ortodoxa, fiecare credincios luptator va gasi sfaturi pretioase pentru viata lui duhovniceasca; atat incepatorul, care vrea sa-si traseze drumul sau spre cer, cat si cel inaintat si experimentat, care vrea sa-si reorganizeze puterile lui duhovnicesti si sa-si continue lupta cu si mai multa ravna, lupta care „nu este impotriva carnii si a sangelui, ci impotriva incepatoriilor, impotriva stapaniilor, impotriva stapanitorilor acestei lumi de-ntuneric, impotriva duhurilor rautatii care sunt in stihiile ceresti” (Efeseni 6, 12).

Pret: 4.50 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Avem în față o carte impresionantă prin definirea ei, prin conținut și bibliografie și foarte bine venită în contextul secularizării de astăzi, când, prin orice mijloace media ateiste, se duce o luptă crâncenă de a se disloca reperele moral-duhovnicești, consacrate ontologic, introducându-se tot felul de surogate, care de care mai antinaturale. Părintele monah Serghie, în cuprinsul cărții: Dumnezeu, o certitudine, realmente demontează prin consistența informațiilor, concizie, claritate și patos misionar, concepția darwinistă, fanteziile generate de teoria Big Bang și materialismul militant pseudoștiințific (sabotorul creștinismului autentic), promovând Adevărul Bisericii și evidențiind pe Dumnezeu, drept Cauza necauzată a tuturor celor văzute și nevăzute, cum ne spune în preambulul cărții.Certitudinea Adevărului absolut, revelarea și confirmarea rațională constă în faptul că Îl afirmă și devine o raționalitate internă sau o intuiție discursivă, intuiție – discurs. Această rațiune sau autoidentitate a ei este posibilă dacă îi este dat Infinitul Absolut Actual, cum se exprimă preotul și omul de știință martir Pavel Florenski, în lucrarea Stâlpul și Temelia Adevărului. Dumnezeul, Cel în Treime proslăvit este Certitudinea, Evidența a tot ce există, iar Logosul dumnezeiesc este Adevărul Suprem Întrupat.Părintele Serghie are pagini de o logică inegalabilă, referitoare la subsistemele intelective capabile de a habita calitativ și cantitativ biospațiile create și programate de Înțelepciunea infinită și absolută a Creatorului, cauze din Cauza primă necauzată, ale codului genetic, miliardelor de metabolisme, biocomunicării viului, reglajelor de intrare și de ieșire ale viului etc. Întreaga carte se fundamentează cu date științifice și în acord cu izvoarele Revelației biblice și patristice, precum și a experienței sale duhovnicești.Îi dorim din toată inima părintelui Serghie să aibă un continuu urcuș în tainele adânci ale explorării persoanei, a tot ceea ce este viu, contemplând în bunătate și credință, comuniunea și iubirea Preasfintei Treimi.Preot dr. Nicolae NICOLESCU Lucrarea Părintelui Serghie, pe lângă Apologetica susținută, deschide noi abordări ale paradigmelor consacrate mediatic în psihologie, biologie și astronomie, în lumina adevărului științific, iar argumentația extrem de bogată se adresează facultății de percepere a Adevărului absolutSuperspiritul Cauză Primă. Salvarea istorică a omului vine prin accesarea inteligenței sacrului autentic. Cartea răspunde la întrebări puse sau nepuse de cei care mai mult cercetează decât cred, Părintele Serghie apelează la nenumărate informații științifice, la inteligența materiei vii care se supune unor reguli ce definesc, de fapt, Îndumnezeirea universului. Chemarea la o cugetare liberă nu este una polemică cu cei care au rătăcit pe cale, ci caută să-i întărească pe cei care au impregnat în propriul suflet pe Dumnezeul real, revelat în Tatăl și Fiul și Sfântul Duh.  Adrian ALUI GHEORGHE

    • „Omul este o făptură suferindă care rămâne plină de compasiune în această lume, fiind rănită de milă, iar în aceasta rezidă înălţimea firii umane”, a scris filosoful religios rus Nikolai Berdiaev. Din când în când, cu toţii simţim mâhnire sau ne întristăm împreună cu cei suferinzi, susţinându-i într-un moment dificil. Însă o facem într-un mod foarte diferit. Pentru unii oameni, empatia pare firească precum respiraţia însăşi. Ei nu întâmpină dificultăţi grave în comunicarea cu omul care suferă, pe când alţii sunt nevoiţi să depună eforturi considerabile în acest sens.

      Totuşi, oricât de complexe şi contradictorii sunt opţiunile pentru astfel de relaţii, omul rămâne aceeaşi fiinţă suferindă şi plină de compasiune, fiind rănită de milă. Aceasta constituie măsura umanităţii noastre,
      minimul ei necesar. Dacă omul coboară mai jos de această treaptă, încetează pur şi simplu să mai fie om. Prin urmare, pentru fiecare dintre noi există nevoia stringentă de dobândire a unei abilităţi, pe
      care, din păcate, nu o are nici pe departe toată lumea. Este vorba despre capacitatea de a compătimi, fără a te prăbuşi din pricina durerii celuilalt şi fără a le provoca o suferinţă şi mai mare altora prin mila
      ta. Înainte de a iniţia o conversaţie despre această calitate, ar fi necesar să abordăm un subiect la fel de important: graniţele personale. Respectarea graniţelor personale ale altei persoane reprezintă o condiţie
      necesară a iubirii, în sensul ei creştin.

    • Biserica lui Hristos este cea mai mare zidire de optimism care a fost făcută pe pământ. Optimismul creștinismului nu constituie pur și simplu o teorie duhovnicească, pentru că este trăită și fundamentată.Nu aș putea să mă numesc pe mine însumi creștin, dacă nu aș fi optimist. Și dacă m-aș numi creștin și nu aș fi optimist, nu aș fi un creștin sincer. Și voi toți în zadar vă numiți creștini, dacă voi nu sunteți optimiști. Creștinismul constituie cea mai mare cetate de optimism.Credința, nădejdea și iubirea alcătuiesc împreună optimismul. Numai optimismul ne mântuiește. Dacă nu avem optimism, nu avem credință.Pe chipul optimistului în fiecare zi se răsfrâng razele soarelui, îl încălzesc și îi luminează sufletul, în vreme ce chipul pesimistului rămâne fără soare, iar drept rezultat, sufletul lui este rece și întunecat. Primul – cel optimist – vede florile în fiecare zi, în vreme ce al doilea – pesimistul – vede totul ca pe un loc murdar, plin de gunoaie. Nu poate să existe nicio lucrare creatoare fără optimism.Fraților, să fim optimiști și să avem credințăîn Dumnezeu. Există Creatorul, Făcătorul lumii și Părintele nostru. Gândul acesta să fie temelia sau fundamentul optimismului nostru...Noi să fim optimiști ca și creștini, pentru căîn credința noastră au găsit mângâiere chiar și cei mai deznădăjduiți oameni.A fi cineva optimist înseamnă să trăiască și să prețuiască drept sau corect darul vieții.

    • (lipsa text)Aceasta carte pe care o avem in mainile noastre, "Pateric despre visuri si vedenii", acopera din plin un mare gol duhovnicesc si pastoral. Ea corespunde unei necesitati urgente a preotilor, dar si a simplilor credinciosi, de a avea raspunsuri credibile si garantate si invita in toate timpurile la intrebarea staruitoare, daca trebuie sa dam atentie si importanta visurilor si vedeniilor sau sa le nesocotim si sa le respingem, ca lucrari ale amagirii pe care le faureste Diavolul si care au urmari catastrofale pentru cei ce le primesc.

      CUPRINS

      Către cititor
      Prolog
      Prefata la editia în limba româna (traducerea Cristina Bacanu)
      Introducere

      Texte din Sfânta Scriptură despre visuri, vedenii, profeti mincinosi si amăgire
      I. Vechiul Testament
      II. Noul Testament
      Sfântul Antonie
      Sfîntii Pahomie si Teodor
      Sfântul Macarie Egipteanul

      Sase întâmplări despre amăgire
      1. Năluciri ale diavolului
      2. Heron
      3. Cel amăgit si fară minte
      4. Monahul cel renegat din Mesopotamia
      5. Awa Pavel care a fost amăgit
      6. Pustnicul cel cu slavă desartă

      Sfântul Efrem Sirul
      Sfântul Vasile cel Mare
      Sfântul Grigorie de Nyssa

      Trei întâmplări despre amăgire
      1.Valent
      2. Malpa

      Sapte întâmplâri despre amăgire
      1.Diaconul român
      2. Amăgirea celui care era să ajungă patriarh
      3. Amăgirea înfricosătoare a vointei ascunse
      4. Visul proegumenului Neofit
      5. O convertire grea
      6. Candela Maicii Domnului
      7.Spovedaniane sinceră

      Sfintii Varsanufie si Ioan
      Sfântul Ioan Scărarul
      Sfântul Grigorie Dialogul

      Alte trei întămplări despre amăgire
      1. Diavolul întinde cursă Sfântului Chiril
      2. Diavolul îl batjocoreste pe Isaachie cel închis în pesteră
      3. Amăgirea diavolească a lui Nichita cel închis

      Sfântul Isaac Sirul
      Sfântul Anastasie Sinaitul
      Antioh, monahul din Galatia

      Două întâmplări despre amăgire
      1. Ispită si calomnie de la diavoli
      2. Harul diavolesc al înainte-vederii

      Sfântul Petru Damaschinul
      Sfântul Simeon Noul Teolog
      Sfântul Nichita Stithatul

      Cinci încercări de amăgire
      1. Sfântul Petru Atonitul si îngerul întunericului
      2. Sfântul Pahomie si Hristosul închipuit
      3. Sfântul Nifon si îngerul mincinos
      4. Invitatia înselătoare a Satanei
      5. Prefacerea Satanei în preot

      Sfântul Grigorie Sinaitul
      Sfântul Maxim Cavsocalivitul
      Sfintii Calist si Ignatie Xanthopol

      Alte douâ întâmplâri despre amăgire
      1. Monahul care a fost salvat dintr-o amagire înfricosâtoare
      2. Ucenicul care câuta împlinirea vointei sale

      Sfântul Nicodim Aghioritul
      Staretul Macarie de la Optina
      Sfântul Ignatie Briancianinov
      Sfântul Siluan Athonitul

      Intâmplâri din zilele noastre despre amăgire
      1. Comorile lui Ali Pasa
      2.Pătama predicatorului
      3. O hirotonie săvârsită doar în vis
      4. Un vis le-a distrus zestrea
      5. Pătania unei fete
      6. Despre cea care îsi zicea sfântă
      7. „Sfânta Parascheva" în vedenii satanice
      8. „Maica Domnului" în vedeniile unei tinere

      Diferiti Sfinti si Părinti
      Sfântul Chiril Fileotul
      Sfântul Marcu Ascetul
      Sfântul Maxim Mărturisitorul
      Sfântul Iustin Martirul si Filozoful
      Sfântul Teognostie
      Avva Filimon
      Sfântul Casian Romanul
      Avva Teodor Tibeul
      Pârintele Iosif Isihastul
      Evagrie Ponticul

      Câteva întâmplari care stabilesc caracterul si duhul patristic ortodox în legătură cu vedeniile
      1. Sfântul Atanasie Atonitul
      2. Sfântul Simon Mirovlitul
      3. Sfânta Pelaghia din Tinos
      4. Sfantul Pahomie si monahii eretici
      5.Awa Olimpie si preotul idolatrilor
      6. Vedenia avvei Zaharia
      7. „Eu sunt Hristos"
      8. „Vrei să-L vezi pe Hristos?"
      9. Sfântul Arsenie cel Mare
      10. Sovăiala avvei Zinon
      11. Sfârsitul avvei Zaharia
      Părintele Daniil Catunachiotis

watch series