Credinta crestin-ortodoxa. O dogmatica laica

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-660-550-362-5
Status: in stoc

Credinta crestin-ortodoxa. O dogmatica laica

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 384

Este un adevăr dureros faptul că cei mai mulți dintre creștinii ortodocși nu mai știu de ce sunt creștini, dar mai ales, de ce tocmai ortodocși. Ei nu mai știu ce învățătură are Biserica Ortodoxă, de care aparțin și ai cărei membri sunt. De asemenea, nu mai știu în ce cred, în calitate de creștini ortodocși. Chiar dacă ar ști să spună pe de rost Crezul, totuși, ei nu mai știu ce rostesc și ce transmit articolele din Crez. Aceștia pot fi întrebați: „De ce ești creștin ortodox, și nu catolic sau protestant sau anglican?”, și nu știu ce să răspundă. Cel mai la îndemână răspuns pe care îl dau este următorul: „Pentru că m-am născut ortodox. Pentru că așa m-am pomenit din moși-strămoși, să fiu ortodox”. Adică spune că este după tradiție ortodox – „așa m-am pomenit” –, însă nu este creștin ortodox prin conștiință și cunoaștere. Spune că este ortodox, dar nu se poate justifica, nu poate să explice și să spună cum și de ce este creștin ortodox, și nu catolic sau protestant.

Această carte, iubite cititorule, a fost scrisă cu scopul de a ne arăta care este credința creștin-ortodoxă a Bisericii noastre, pe care o avem și o mărturisim cu toții din tot sufletul. Ea a fost scrisă pentru a ne ajuta să înțelegem, pe cât este cu putință pe fiecare dintre noi, în ce credem mai exact, în calitate de ortodocși, și de ce credem ceva, și nu altceva. A fost scrisă pentru a ne explica, a ni se prezenta și expune, într-un mod viu, credința noastră, pentru a deveni, cu ajutorul harului dumnezeiesc, creștini ortodocși prin conștiință, astfel încât să știm și să putem spune de ce suntem creștini ortodocși.

Pret: 15.30 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



Cod de verificare:
  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Dacă noi, la nivel personal sau comun, nu vom învăţa să trăim duhovniceşte din revelaţiile tainice care ne sunt oferite permanent în Liturghie, ci vom rămâne numai la nivelul de trăire sufletesc, însăşi Liturghia va fi pentru noi neînţeleasă, în mare parte. Adesea ni se pare că „duhovnicesc” înseamnă o stare sufletească extrem de înaltă, sublimă şi apropiată de Dumnezeu. În realitate, din lectura rugăciunilor şi din analiza icoanelor sfinţilor, vedem cu claritate că există o ruptură între aceste două sfere. Există o limită între nivelul sufletesc şi un cu totul alt nivel, cel al duhului, unde Dumnezeu lucrează într-un cu totul alt mod.

      Bineînţeles, tot ceea ce se întâmplă în om se reflectă de asemenea şi în sfera sa sufletească, şi în cea trupească. Ceea ce se întâmplă în duh, nu reprezintă ceva sufletesc, oricât de înalt ar fi, ci este împărtăşire de ceva care depăşeşte caracterul creat. Din acest punct de vedere, experienţa ascetică, aşa cum o înţelege Ortodoxia, comportă un caracter specific. 

      Liturghia ca stăpânire a lui Dumnezeu asupra acestei lumi prin noi trebuie să continue în afara bisericii. Împărtăşiţi fiind, intrăm în lume îmbrăcaţi cu puterea lui Hristos, pentru ca să smulgem lumea aceasta din mâinile stăpânitorului acestei lumi, pentru a aduce lumea aceasta în dar şi jertfă şi prinos lui Hristos; pentru ca lumea aceasta să iasă din categoria timpului şi să intre în categoria veşniciei. Liturghia este neterminată. Noi ieşim din biserică cu pace, pentru a continua Taina Liturghiei în afara bisericii, sfinţind tot ceea ce constituie lumea noastră şi făcând-o parte a Împărăţiei cerurilor. 

watch series