Comori duhovnicesti din Sfantul Munte Athos

Format: 13x20 cm
ISBN: 973-7952-53-7
Status: in stoc

Comori duhovnicesti din Sfantul Munte Athos

1 recenzii (nota 5.0)

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 444

Aceste scrieri sunt rezultatul mai multor ani de nevointe in practicarea a ceea ce Sfintii Parinti au lasat drept mostenire duhovniceasca monahilor si nu numai. 
"Cuvintele Avvei Efrem deshid inima spre rugaciune pentru ca ele purced din rugaciune. "
 
CUPRINS 
Prolog la editia în limba engleză 

Capitolul I 
Despre mântuire si rai 

Capitolul II 
Despre necazuri, suferinte si osteneli 
Despre boală 

Capitolul III 
Despre păcat, pocâintă, întristare duhovnicească si lacrimi 
Despre spovedanie si povătuire duhovnicească 

Capitolul IV 
Despre monahism, feciorie si curătie 
Despre lume si familie 

Capitolul V 
Despre ascultare, neascultare si tăierea voii 
Omilii despre ascultare 
Ascultarea monahală 
Ascultarea patristică 
Omilie despre constiintă si ascultare 
Exemple cu privire la ascultare 
Despre respectul si dragostea fată de Bătrâni 

Capitolul VI 
Despre aducerea aminte de moarte, iad si Judecata de apoi 

Capitolul VII 
Despre patimi 
Despre războiul trupesc 
Despre mânie 
Despre războiul cu demonii 
Despre lupta duhovnicească 


Capitolul VIII 
Despre lasitate si nepasare 
Despre tărie, curaj si lepădare de sine 

Capitolul IX 
Despre osândire 
Despre tăcere, grăirea în desert si îndrăzneală 


Capitolul X 
Despre mândrie, învinuire de sine si smerenie 
Pasaj dintr-o omilie „Despre smerenie" 

Capitolul XI 
Despre dragoste si iertare fată de frati 

Capitolul XII 
Despre încercări si ispite 

Capitolul XIII 
Despre credintă, nădejde si răbdare 

Capitolul XIV 
Despre gânduri, năluciri si neatentie 

Capitolul XV 
Despre rugăciune si trezvie 
Despre rugăciunea mintii si a inimii 
Omilii despre rugăciune 
Despre trezvie si rugăciunea mintii 
Arta rugăciunii 
Despre metoda practică a rugăciunii mintii 
Calea spre rugăciunea neîncetata 
Povete patristice despre rugăciune 
Antologie a rugăciunii mintii 

Capitolul XVI 
Despre contemplatie 

Capitolul XVII 
Despre dragostea si smerenia lui Dumnezeu, despre har si despre frica de Dumnezeu 

Capitolul XVIII 
Despre dumnezeiasca Liturghie si Sfânta Impărtăsanie 

Capitolul XIX 
Despre cei adormiti 

Pret: 25.20 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Domnul i‑a primit pe cei milostivi, fără să‑i mai întrebe nimic altceva. Căci oamenii aceştia au putut să iubească pe pământ cu iubire activă şi reală, fiindcă au fost suficient de deschişi încât să încapă în ei şi iubirea dumnezeiască a veacului viitor. Or, oamenii care au săvârşit faptele iubirii erau nedumeriţi de cele pe care le‑a văzut în ei Domnul. Cum puteau să facă pentru Hristos, ceea ce au făcut pentru alţii? Pentru ei, era atât de firesc să trăiască în spiritul iubirii, încât au făcut‑o fără să se gândească la altceva.
      Să ştiţi că nu ne vom mântui prin ceea ce vom face numai cu încordarea inimii, impunându‑ne doar să ţinem minte poruncile Domnului. Poruncile trebuie să ne pătrundă în trup şi în sânge atât de adânc şi
      de desăvârşit, încât să ajungă mişcare firească a sufletului, nu simplă ascultare de Legea care ne‑a fost dată din afară. De aceea, dacă cineva crede că este milostiv, că are grijă de bolnavi, că îi cercetează
      pe cei întemniţaţi, că îi hrăneşte pe cei flămânzi şi că îi îmbracă pe cei goi – să‑şi pună întrebarea: Le face pe toate acestea din toată inima sau din simplul simţământ al datoriei şi de teama că va da răspuns
      pentru faptele sale? Dacă o facem numai din datorie, atunci, Dumnezeule, cât de departe suntem de statutul de fii ai Împărăţiei Cerurilor!

    • Iubirea cu adevărat este Împărăteasa virtuţilor. Dar, în acelaşi timp, Dumnezeu este Iubire, aşa cum frumos ne spune şi Sfântul Apostol şi Evanghelist Ioan (I Ioan 4, 8). De aici nu deducem altceva, dragii mei, decât că Dumnezeu este Împăratul tuturor virtuţilor, iar Împărăţia virtuţilor şi a virtuoşilor nu poate fi altceva decât Împărăţia cerurilor, Raiul. Cât au locuit în Rai, primii oamenii trăiau în iubire şi cu Iubirea. Dar după ce au păcătuit şi s-au făcut neascultători, au părăsit Iubirea şi au fost izgoniţi din Rai. Oamenii ar trebui să înveţe că dacă vor să fie cu Împăratul Iubirii atunci trebuie să iubească de aici de pe pământ. Dacă iubim, atunci vom rămâne în iubirea lui Dumnezeu şi vom merge în Împărăţia iubirii.

      Iubirea nu este un sfat, ci o poruncă. Nu una simplă, ci cea mai mare poruncă. Acest lucru îl afirmă Mântuitorul în Sfânta Scriptură: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău şi din toată puterea ta. Aceasta este cea dintâi poruncă. Iar a doua e aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi. Mai mare decât acestea nu este altă poruncă (Marcu 12, 30-31). În pilda Samarineanului milostiv ni se spune şi cine este aproapele nostru: orice om de lângă noi.

      Celelalte virtuţi nu pot exista fără iubire. Orice faptă bună am săvârşi, să o facem din dragoste faţă Dumnezeu şi de aproapele nostru.

       
    • Am fost părtași împreună la smerita copilărie a Sfântului Nectarie, la înălțarea sa duhovnicească până la treapta de mitropolit, apoi cu toții ne-am indignat văzând invidia celor răi și asumarea smereniei de către părintele Nectarie. Dar celor umili Dumnezeu le dă har, iar părintele Nectarie s-a dovedit făcător de minuni încă din timpul vieții sale.

      A fi smerit înseamnă să accepți tot ceea ce îți oferăși îngăduie Dumnezeu în viață. Omul smerit se crede nevrednic de bunătățile pe care le primește în viață, se consideră pe sine păcătos și mai mic față de ceilalți.

      Sfântul Ioan Gură de Aur aseamănă oamenii mândri cu vârfurile înalte și neroditoare ale munților, iar harul cu izvoarele care curg prin văi și ocolesc dealurile înalte. Astfel, harul îi ocolește pe cei mândri și se revarsă peste cei smeriți. Smerenia mai poate fi asemănată cu rădăcina unui copac. Dacă rădăcina este adânc înfiptă în pământ, copacul va fi puternic și va rodi, dar dacă rădăcina va ieși la suprafață, copacul se va usca și nu va avea nicio roadă.

      Orice virtute este ca o stea măruntă de pe cer. Stelele strălucesc numai noaptea când este întuneric. Dar odată cu răsăritul soarelui, ele își pierd strălucirea și dispar. La fel se întâmplă și cu oamenii. Cât timp se află în noaptea păcatelor, îndepărtați de Dumnezeu, oamenii rămân în mândria lor. Dar odată ce harul lui Dumnezeu răsare în sufletele lor, îndată se arată ca o stea neputincioasă în lumina cea puternică a soarelui.

      Smerenia face posibile celelalte virtuți, pe când mândria le anulează.

watch series