De ce avem nevoie de Hristos

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-550-475-2
Status: in stoc

De ce avem nevoie de Hristos

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 256

Credinţa în existenţa lui Dumnezeu – că El este infinit de bun şi atotputernic – ne spune că El ne-a creat pentru a fi fericiţi. El este Cel Care a pus în noi setea nestăvilită de a ne îmbunătăţi şi de a dobândi fericirea. Deci trebuie să existe o altă lume, mai bună şi mai perfectă decât a noastră. Dar unde este şi cum putem ajunge la ea? Creştinismul oferă un răspuns clar la această întrebare crucială care a preocupat omenirea din timpuri imemoriale.Acesta afirmă în mod clar că există cu adevărat o altă lume, mai bună, numită Cer sau Împărăţia Cerurilor, unde locuiesc îngerii şi sufletele celor drepţi. Lumea cerească este lipsită de contradicţiile şi nedreptăţile noastre, lipsită de crimă, violenţă, boală şi moarte. Viaţa neîncetată şi armonia desăvârşită domnesc în ea. Acolo, toate fiinţele simţitoare, luminate de lumina dătătoare de viaţă a Creatorului, contemplă neîncetat frumuseţea Sa şi se bucură de nenumăratele Sale binecuvântări. Şi lumea noastră materială a fost creată de Dumnezeu pentru bine, viaţă şi fericire, dar păcatul a pervertit şi corupt totul.

Pret: 18.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Aceste scrieri sunt rezultatul mai multor ani de nevointe in practicarea a ceea ce Sfintii Parinti au lasat drept mostenire duhovniceasca monahilor si nu numai. 
      "Cuvintele Avvei Efrem deshid inima spre rugaciune pentru ca ele purced din rugaciune. "
       
      CUPRINS 
      Prolog la editia în limba engleză 

      Capitolul I 
      Despre mântuire si rai 

      Capitolul II 
      Despre necazuri, suferinte si osteneli 
      Despre boală 

      Capitolul III 
      Despre păcat, pocâintă, întristare duhovnicească si lacrimi 
      Despre spovedanie si povătuire duhovnicească 

      Capitolul IV 
      Despre monahism, feciorie si curătie 
      Despre lume si familie 

      Capitolul V 
      Despre ascultare, neascultare si tăierea voii 
      Omilii despre ascultare 
      Ascultarea monahală 
      Ascultarea patristică 
      Omilie despre constiintă si ascultare 
      Exemple cu privire la ascultare 
      Despre respectul si dragostea fată de Bătrâni 

      Capitolul VI 
      Despre aducerea aminte de moarte, iad si Judecata de apoi 

      Capitolul VII 
      Despre patimi 
      Despre războiul trupesc 
      Despre mânie 
      Despre războiul cu demonii 
      Despre lupta duhovnicească 


      Capitolul VIII 
      Despre lasitate si nepasare 
      Despre tărie, curaj si lepădare de sine 

      Capitolul IX 
      Despre osândire 
      Despre tăcere, grăirea în desert si îndrăzneală 


      Capitolul X 
      Despre mândrie, învinuire de sine si smerenie 
      Pasaj dintr-o omilie „Despre smerenie" 

      Capitolul XI 
      Despre dragoste si iertare fată de frati 

      Capitolul XII 
      Despre încercări si ispite 

      Capitolul XIII 
      Despre credintă, nădejde si răbdare 

      Capitolul XIV 
      Despre gânduri, năluciri si neatentie 

      Capitolul XV 
      Despre rugăciune si trezvie 
      Despre rugăciunea mintii si a inimii 
      Omilii despre rugăciune 
      Despre trezvie si rugăciunea mintii 
      Arta rugăciunii 
      Despre metoda practică a rugăciunii mintii 
      Calea spre rugăciunea neîncetata 
      Povete patristice despre rugăciune 
      Antologie a rugăciunii mintii 

      Capitolul XVI 
      Despre contemplatie 

      Capitolul XVII 
      Despre dragostea si smerenia lui Dumnezeu, despre har si despre frica de Dumnezeu 

      Capitolul XVIII 
      Despre dumnezeiasca Liturghie si Sfânta Impărtăsanie 

      Capitolul XIX 
      Despre cei adormiti 
    • Dacă omul porneşte pe o nouă cale, complet necunoscută lui, mai bine să se folosească de îndrumarea potrivită şi să nu se limiteze la propriile presupuneri. La început, omul umblă ca prin ceaţă sau ca printr-o pădure mohorâtă şi prin mijlocul mrejelor. De aceea, mai bine să-i întindă mână cuiva care îl poate scoate de acolo şi îi va pune pe loc desfătat picioarele sale (cf. Psalmul 30, 9). Este bolnav duhovniceşte, deci cum ar putea decide să se tămăduiască singur de bolile sale sufleteşti, extrem de subtile, de vreme ce nu-şi tratează trupurile lor de unii singuri nu numai pacienţii obişnuiţi, ci nici medicii înşişi?

      Le putem deprinde fără învăţare numai pe cele pe care le-am dobândit în mod natural, odată cu naştere (instinctele), însă ştiinţele şi artele se însuşesc de obicei prin învăţare. De exemplu, să scriem, să desenăm, să cântăm etc. Or, lucrarea mântuirii este arta artei şi ştiinţa ştiinţei, ce se poate face aici fără un învăţător? Cine acţionează în acest fel, acela chiar la începutul căii mântuirii adoptă cea mai dăunătoare atitudine, şi anume: încrederea prea mare în sine şi îngâmfarea. Cu adevărat, Unul este Învăţătorul nostru: Hristos (cf. Matei 23, 8), Duhul vine în ajutor slăbiciunii noastre (Romani 8, 26) şi ungerea Lui ne învaţă despre toate (cf. I Ioan 2, 27). 

watch series